Nowa jakość badań Internetu
Już w połowie kwietnia br. Gemius SA po raz pierwszy zaprezentuje wyniki badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych gemiusAudience
Powstało ono w konsekwencji rozwoju znanego na polskim rynku badania Prawdziwy Profil. Rozbudowana formuła badawcza pozwoli uczestnikom badania uzyskać niespotykaną dotąd kombinację kompleksowych danych o całym rynku internetowym oraz szczegółowe informacje o poszczególnych witrynach i podmiotach medialnych oferujących sprzedaż powierzchni reklamowej w Internecie.
Ostatnie wyniki badania Prawdziwy Profil w dotychczasowej formie opublikowane zostaną zgodnie z obowiązującą metodologią jeszcze w marcu br. Wyniki kwietniowe, publikowane już pod nazwą gemiusAudience, będą nie tylko w nowy sposób doważane do struktury wszystkich Internautów (dostarczanej przez TNS OBOP), ale też zmieniona zostanie struktura prezentacji danych.
Pierwszy moduł badania będzie dostarczać informacje o podstawowych wskaźnikach oglądalności wszystkich witryn internetowych oraz charakterystykę profili społeczno-demograficznych Internautów, którzy te witryny odwiedzają.
Drugi moduł badania będzie wspierał profesjonalne analizy i planowanie kampanii reklamowych. Będzie on dostarczać szczegółowe i bardzo dokładne informacje na temat wszystkich wskaźników oglądalności badanych witryn i serwisów internetowych (praktycznie niezależnie od ich wielkości) oraz będzie pokazywać zależności pomiędzy badanymi podmiotami medialnymi, w tym wskaźniki współoglądalności. Celem tego modułu badawczego jest oszacowanie potencjału reklamowego poszczególnych podmiotów medialnych i dostarczenie reklamodawcom takich informacji, które pozwolą im optymalizować decyzje biznesowe. Ze względu na otwarty charakter badania gemiusAudience każdy podmiot medialny może przystąpić do uczestnictwa w drugim module badawczym poprzez zaakceptowanie Statutu Badania i podpisanie z firmą Gemius Umowy Partnerskiej.
Znaczenie przedsięwzięcia doceniły już te podmioty, które na co dzień korzystają z analiz opracowywanych na podstawie wyników badań Gemius S.A., a podpisanie Umów Partnerskich i przystąpienie do szczegółowego badania swoich witryn internetowych zadeklarowali wszyscy dotychczasowi uczestnicy badania Prawdziwy Profil oraz kilka innych podmiotów medialnych. Z pewnością jednak zainteresowanych będzie więcej.
Dołącz do dyskusji: Nowa jakość badań Internetu