Nowy lider pism motoryzacyjnych, spada sprzedaż 'Top Gear'
W czerwcu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Motor".
Na pozycję numer jeden awansował tygodnik* "Motor" (Wydawnictwo Bauer, którego sprzedaż ogółem wyniosła w czerwcu 2009 r. 101 079 egz., co w stosunku do analogicznego okresu w 2008 roku oznacza wzrost o 6 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Auto Świat" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 98 388 egz. (rok temu 101 576 egz.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w 2009 roku. Jego sprzedaż w czerwcu br. wyniosła 76 319 egz. (w czerwcu 2008 r. - 83 397 egz.).
czerwiec |
||
|
2009 |
2008 |
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Motor* | 101 079 | 94 773 |
Auto Świat* | 98 388 | 101 576 |
Top Gear | 76 319 | 83 397 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 39 023 | 38 902 |
Auto Świat Poradnik | 38 045 | 33 666 |
Świat Motocykli | 31 111 | 30 014 |
Auto, Motor i Sport | 29 944 | 42 602 |
Automobilista | 11 108 | 9 493 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 805 | 7 773 |
Classic Auto | 7 259 | 7475 |
V12 | b.d. | 6170 |
2009 |
||
|
czerwiec |
maj |
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Motor* | 101 079 | 88 979 |
Auto Świat* | 98 388 | 104 451 |
Top Gear | 76 319 | 80 072 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 39 023 | 32 325 |
Auto Świat Poradnik | 38 045 | 45 359 |
Świat Motocykli | 31 111 | 30 028 |
Auto, Motor i Sport | 29 944 | 30 180 |
Automobilista | 11 108 | 10 070 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 805 | 7 902 |
Classic Auto | 7 259 | 6 644 |
V12 | b.d. | b.d. |
* "Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły
wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.
Dołącz do dyskusji: Nowy lider pism motoryzacyjnych, spada sprzedaż 'Top Gear'