Nowy wizerunek "Businessman Magazine"
"Businessman Magazine" się zmienia
Zmodyfikowane logo, nowy layout, zmieniony układ magazynu, odważne tematy - to elementy odświeżenia wizerunku i zawartości Businessman Magazine, pierwszego wolnorynkowego pisma biznesowego na polskim rynku. Zmiany zostały wprowadzone w kwietniowym numerze miesięcznika.
Jeszcze więcej konkretnych firm i ludzi, czyli tekstów pokazujących rzeczywistość gospodarczą na żywych przykładach, więcej tematów kontrowersyjnych, takich, które mogą stać się sygnałem do poważnych dyskusji, otwarte łamy dla tych, którzy mają do powiedzenia coś ciekawego i ważnego z punktu widzenia przedsiębiorców, a także współpraca z partnerami, którzy gwarantują nową jakość przygotowywanych przez "Businessman Magazine" raportów specjalnych.
I jeszcze jeden element, który nas wyróżnia - nie boimy się dłuższych tekstów, bo wiemy, że ludzie biznesu chcą rozumieć świat, że wcale nie żyją w przestrzeni wyników finansowych, że zależy im na czymś więcej, niż suchej pigułce informacyjnej - tak opisuje zmiany Wojciech Romański, redaktor naczelny Businessman Magazine. - Wiele z tych elementów pojawiało się na łamach w ciągu ostatnich miesięcy, teraz postawiliśmy kropkę nad "i".
W nowym "Businessman Magazine" nie będzie już makroekonomicznego działu "Po pierwsze". Nie znaczy to, że magazyn rezygnuje z tej tematyki, jednak nie będzie ona tak eksponowana jak dotychczas. Tematy makro (także globalne), ale w ujęciu znacznie bardziej kontrowersyjnym lub prowokacyjnym są bowiem domeną nowego działu "Pod prąd", który będzie zamykał magazyn. To będzie miejsce na styk socjologii i ekonomii, polityki i idei. Miejsce na tematy, o których mówi się nie tylko w Warszawie i nie tylko w Polsce.
Odpowiedzią na rosnące potrzeby informacyjne małych i średnich przedsiębiorstw, zwłaszcza te dotyczące problematyki unijnej, jest nowy, odrębny dział "Europejska firma". To tam będzie można znaleźć tematy związane ze zdobywaniem i wykorzystaniem funduszy europejskich (przede wszystkim na przykładach firm, które już z nich korzystają i mogą się podzielić swoimi spostrzeżeniami i praktycznymi poradami), sposobami zaistnienia na unijnym rynku, ale i metodami obrony przed przychodzącą stamtąd konkurencją. Teksty dziennikarskie uzupełniają eksperci - materiały przygotowywane przez firmy konsultingowe i kancelarie prawne.
Zmienił się także początek magazynu - jest teraz bardziej komentarzowy niż dotychczas. A teksty dotyczące zarządzania poszerzone zostaną o tematykę kontrowersyjną czyli sprawy, o których mówi się we wszystkich firmach, a o których nie pisze się w ogóle lub bardzo niechętnie.
Zmianie formuły towarzyszy modyfikacja logotypu i zmiana szaty graficznej. Nową makietę wyróżnia przejrzystość (dużo tzw. "światła"), zaś poprawiona nawigacja i infografika wprowadza więcej dynamizmu. Strony rozpoczynające poszczególne działy wyróżniają się śmiałymi rozwiązaniami graficznymi (zastosowanie zróżnicowanej czcionki w tytułach, wyeksponowanie leadów, a w nich kluczowych słów). Raporty "Businesman Magazine", dzięki zastosowaniu kolorowych apli (tła), wyróżniają się na tle całego numeru. Zmiany mają odświeżyć pismo i ujednolicić jego kompozycję. Nad nową makietą studio BM pracowało pół roku, autorką ostatecznej koncepcji jest szefowa artystyczna magazynu Joanna Żyngiel.
Dołącz do dyskusji: Nowy wizerunek "Businessman Magazine"