Rekordowy rok TVP ABC. Stacja w 4-12 pokonała Polsat
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w 2018 roku była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się kanał Da Vinci. Z kolei najwięcej stracił Nicktoons - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem 2017 roku zwiększył się o 30,69 proc. i wyniósł 11,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy roczny udział tej stacji w historii jej nadawania.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN. Jego udział zwiększył się o 4,73 proc. do 8,56 proc.
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pozycji lidera. Jego udział zmalał o 20,31 proc. do 8,04 proc.
Czwarty był Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 6,12 proc. do 7,04 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.
Oczko niżej znalazł się był Nickelodeon, którego udział poszedł w dół o 5,84 proc. do 6 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,66 proc. udziału; spadek o 23,22 proc.) i Cartoon Network (3,24 proc. udziału; - 13,66 proc.).
Z kolei najwięcej stracił Nicktoons. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 30,93 proc. do 1,57 proc. udziału. Do 15 lutego 2018 roku stacja ta nadawała pod marką Nickelodeon HD.
0,11 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca 2017 roku Od początku września 2017 roku zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media. Stacja ta zanotowała największy wzrost w zestawieniu - wyniósł on 260 proc.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w 2018 roku też była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,39 proc. Zwiększył się on o 17,06 proc.
Drugi był Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,60 proc. udziału (w dół o 16,11 proc.).
Podium, z wynikiem na poziomie 0,38 proc. (spadek o 22,13 proc.), uzupełnia
Nick Jr.
Również i w tym ujęciu najwięcej zyskał Da Vinci - było to 133,33 proc. do 0,014 proc. udziału. Największy spadek, wynoszący 42,80 proc. do 0,14 proc., też zanotował tutaj Nicktoons.
W grudniu 2018 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w obu grupach wiekowych również było TVP ABC. W 4+ jego udział zwiększył się o 7,72 proc. do 1,35 proc., a w 4-12 - o 20,64 proc. do 9,98 proc.
Dołącz do dyskusji: Rekordowy rok TVP ABC. Stacja w 4-12 pokonała Polsat
Zaskakujący jest fakt, że aż tyle dzieci w wieku 4-12 ogląda TVN i Polsat. Bardzo dużo! W porównaniu do kanałów dla nich przeznaczonych, szkoda.