Orange, USP Zdrowie i Lidl mniej na reklamy - mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Volkswagen
Największym reklamodawcą w mediach pozainternetowych pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Do czołowej dziesiątki największych reklamodawców awansowały Nestle Polska i P4, natomiast spore spadki zanotowały Orange, USP Zdrowie i Lidl.
Z raportu Kantar Media (dane cennikowe netto) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że najwięcej na reklamę w mediach pozainternetowych wydaje wciąż Aflofarm Farmacja Polska. Firma ta w styczniu br. zainwestowała w promocję swoich produktów 190,8 mln zł, o 44,2 proc. więcej niż rok temu.
O 47,4 proc. zwiększył swój budżet dystrybutor filmowy Kino Świat - wydał 63,4 mln zł. Trzecim największym reklamodawcą stycznia jest Volkswagen Group Polska, który przeznaczył na reklamy 37,3 mln zł. Było to 26,9 proc. więcej niż rok temu i spowodowało awans firmy z szóstej na trzecią pozycję.
Do rankingu największych reklamodawców w styczniu br. dołączyły nieobecne w nim w styczniu ub.r. firmy Nestle Polska i P4 (operator sieci telekomunikacyjnej Play), zastępując Unilever Polska i Media Expert. Nestle wydało na reklamy 28,6 mln zł, a P4 - 25,4 mln zł.
Spośród dziesięciu największych marketerów w styczniu br. tylko trzech zmniejszyło wydatki w skali roku. Sieć dyskontów Lidl zredukowała je o 0,6 proc. (do 33,4 mln zł), Orange Polska - o 36,6 proc. (do 30,9 mln zł), a USP Zdrowie - o 32,4 proc. (do 27,3 mln zł).
Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I 2014 |
I 2015 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
132 295 455 zł |
190 823 051 zł |
44,2 |
KINO ŚWIAT |
43 020 248 zł |
63 392 372 zł |
47,4 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
29 365 184 zł |
37 307 082 zł |
26,9 |
LIDL POLSKA |
33 627 009 zł |
33 370 752 zł |
-0,6 |
PROCTER & GAMBLE POLSKA |
28 475 662 zł |
32 293 339 zł |
13,3 |
ORANGE POLSKA |
48 737 575 zł |
30 904 027 zł |
-36,6 |
NESTLE POLSKA |
- |
28 580 728 zł |
- |
USP ZDROWIE |
40 389 702 zł |
27 256 767 zł |
-32,4 |
METRO GROUP |
22 620 160 zł |
25 794 818 zł |
14,2 |
P4 |
- |
25 379 961 zł |
- |
wszyscy reklamodawcy |
1 675 580 815 zł |
1 827 686 948 zł |
9,1 |
Dołącz do dyskusji: Orange, USP Zdrowie i Lidl mniej na reklamy - mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Volkswagen
rozdupan i sralutan mnie rozwaliły :-) łapa w górę!