SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pisma motoryzacyjne dalej tracą czytelników

We wrześniu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", w dół o 25 proc. sprzedaż "Top Gear".

Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła we wrześniu 2009 r. 100 110 egz., co w stosunku do września 2008 roku oznacza spadek o 5 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 97 475 egz. (spadek o 9 proc.).

Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż we wrześniu 2009 r. wyniosła 75 414 (w dół o 25 proc.).

wrzesień

 
2009 2008
ZKDP Sprzedaż ogółem
Auto Świat* 100 110 105 125
Motor* 97 475 107 806
Top Gear 75 414 100 382
Auto Świat Poradnik 47 983 42 898
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 40 890 41 375
Auto, Motor i Sport 36 314 44 275
Świat Motocykli 33 505 39 233
V12 11 862 10867
Automobilista 11 226 8 696
Magazyn Rajdowy WRC 7 517 8 042
Classic Auto 7 482 7584


Porównując dane z września br. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Motor".

2009

 
wrzesień sierpień
ZKDP Sprzedaż ogółem
Auto Świat* 100 110 105 455
Motor* 97 475 104 077
Top Gear 75 414 76 652
Auto Świat Poradnik 47 983 45 818
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 40 890 39 026
Auto, Motor i Sport 36 314 37 611
Świat Motocykli 33 505 31 857
V12 11 862 -
Automobilista 11 226 -
Magazyn Rajdowy WRC 7 517 7 777
Classic Auto 7 482 -

 


 


* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami

Dołącz do dyskusji: Pisma motoryzacyjne dalej tracą czytelników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl