SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat dogania TVN, traci TVP2

Telewizyjne wydatki reklamowe we wrześniu 2007: Najwięcej zarobiła TVN, na drugim miejscu uplasował się Polsat - na czele kanałów tematycznych Polsat Sport. Reklamodawcą numer jeden Unilever, który wyprzedził Procter&Gamble.

We wrześniu największe cennikowe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych zanotowała TVN - 201,6 mln zł, czyli o 4,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2006 r. Pozwoliło to stacji kierowanej przez Piotra Waltera utrzymać pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu znalazła się telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 199,8 mln zł (22 proc. więcej niż we wrześniu 2006 r.).

Na trzecim miejscu uplasowała się stacja TVP1 z kwotą 130,4 mln zł, o 8,8 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 100,5 mln zł do 98,4 mln zł.

Pierwszą piątkę zamknął Polsat Sport z kwotą 31,1 mln zł, który zarobił najwięcej spośród wszystkich kanałów tematycznych.

TVN 24, zajmujący ósmą pozycję, zwiększył we wrześniu wpływy z reklam o 62,2 proc. do 16,3 mln zł.

TVN Siedem znajdujący się na 13 pozycji zwiększył zaś wpływy z reklam o 3,2 proc. do 9,8 mln zł.


IX 2007 ZMIANA
TVN 201 612 668 zł 4,2%
Polsat 199 841 459 zł 22,0%
TVP1 130 404 276 zł 8,8%
TVP2 98 459 122 zł -2,1%
Polsat Sport 31 066 800 zł X*
TV4 20 259 217 zł 25,7%
MTV Polska 17 799 555 zł 19,2%
TVN 24 16 330 456 zł 62,2%
VIVA Polska 12 534 555 zł 70,6%
Tele 5 11 676 566 zł -1,7%
Jetix 10 787 982 zł 46,8%
AXN 10 717 629 zł X*
TVN Siedem 9 825 651 zł 3,2%
Discovery 9 160 835 zł 9,7%
4fun TV 7 733 630 zł X*
Polsat Zdrowie i Uroda 7 540 880 zł X*
Cartoon Network 7 006 360 zł 48,5%
TVP3 6 792 213 zł 5,6%
VH1 Polska 5 612 750 zł X*
TV Puls 5 561 078 zł X*


IX 2006
TVN 193 460 809 zł
Polsat 163 837 635 zł
TVP1 119 845 415 zł
TVP2 100 577 350 zł
TV4 16 111 175 zł
MTV Polska 14 935 228 zł
Tele 5 11 879 976 zł
TVN 24 10 065 581 zł
TVN Siedem 9 520 965 zł
Discovery 8 349 080 zł
VIVA Polska 7 347 099 zł
TVP3 6 433 744 zł
National Geographic Channel 5 303 526 zł
Cartoon Network 4 717 060 zł
Jetix 4 455 120 zł
ZigZap 4 023 557 zł
TVN Turbo 3 151 733 zł
TVN Style 2 975 249 zł
Hallmark 2 902 602 zł
Animal Planet 2 264 020 zł


X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)

Top 20 reklamodawców
Unilever-Bestfoods, Procter & Gamble i Polkomtel to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji we wrześniu 2007 r.


IX 2007
UNILEVER - BESTFOODS 36 909 061 zł
PROCTER & GAMBLE 26 730 759 zł
POLKOMTEL 25 330 706 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 24 121 050 zł
L`OREAL POLSKA 21 457 163 zł
NESTLE POLSKA 18 627 017 zł
PTK CENTERTEL 17 771 751 zł
US PHARMACIA 15 880 799 zł
HENKEL 15 857 709 zł
FERRERO 15 835 958 zł
DANONE 15 112 809 zł
P4 13 162 771 zł
COCA - COLA COMPANY 11 401 386 zł
NIVEA POLSKA 11 038 008 zł
TV PROMOTION GROUP 10 570 186 zł
GILLETTE POLAND 10 460 373 zł
AGORA S.A. 10 397 249 zł
MASTER FOODS POLSKA 10 339 920 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 10 130 372 zł
MASPEX WADOWICE 9 083 886 zł


IX 2006
UNILEVER - BESTFOODS 32 076 683 zł
PROCTER & GAMBLE 26 892 075 zł
NESTLE POLSKA 25 678 412 zł
DANONE 21 310 461 zł
L`OREAL POLSKA 21 085 309 zł
US PHARMACIA 21 050 826 zł
POLKOMTEL 16 832 330 zł
FERRERO 14 232 890 zł
HENKEL 14 156 346 zł
NIVEA POLSKA 13 753 682 zł
KRAFT FOODS 12 037 546 zł
MASTER FOODS POLSKA 10 888 388 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 10 484 522 zł
GLAXOSMITHKLINE 9 764 800 zł
GRUPA ŻYWIEC 9 546 707 zł
AGORA S.A. 9 532 627 zł
PTK CENTERTEL 9 402 357 zł
COCA - COLA COMPANY 9 171 526 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 8 492 659 zł
AXEL SPRINGER POLSKA 7 983 228 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat dogania TVN, traci TVP2

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl