Polsat na czele oglądalności, TVN24 ucieka TVP Info. Seriale TVP hitami tygodnia
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 11 do 17 kwietnia 2016 roku zmniejszył się o 0,33 pkt. proc. do 11,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,46 pkt. proc. i wyniósł 11,47 proc.
Podium uzupełnia TVP1. Wynik tej stacji to 10,37 proc., po wzroście o 0,21 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,03 proc.; do góry o 0,05 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,81 proc.; do góry o 0,15 pkt. proc.), TVN7 (3,44 proc.; + 0,33 pkt. proc.), TTV (1,61 proc.; + 0,11 pkt. proc.) i Polsat News (1,06 proc.; + 0,18 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ | 04.04.2016 - 10.04.2016 | 11.04.2016 - 17.04.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 762 648 | 12,05% | 726 156 | 11,72% |
2 | TVN | 696 680 | 11,01% | 710 733 | 11,47% |
3 | TVP1 | 642 820 | 10,16% | 642 082 | 10,37% |
4 | TVP2 | 568 307 | 8,98% | 559 512 | 9,03% |
5 | TVN24 | 231 601 | 3,66% | 236 248 | 3,81% |
6 | TV PULS | 232 010 | 3,67% | 215 407 | 3,48% |
7 | TVN7 | 197 006 | 3,11% | 212 957 | 3,44% |
8 | TV4 | 205 294 | 3,24% | 197 600 | 3,19% |
9 | TVP INFO | 199 386 | 3,15% | 179 548 | 2,90% |
10 | Puls 2 | 104 859 | 1,66% | 108 251 | 1,75% |
11 | TTV | 94 894 | 1,50% | 99 632 | 1,61% |
12 | TVP Seriale | 92 260 | 1,46% | 89 771 | 1,45% |
13 | TV6 | 94 565 | 1,49% | 86 260 | 1,39% |
14 | Polsat2 | 88 691 | 1,40% | 85 533 | 1,38% |
15 | TVP Rozrywka | 65 949 | 1,04% | 66 900 | 1,08% |
16 | Polsat News | 55 802 | 0,88% | 65 451 | 1,06% |
17 | TVP3 | 57 739 | 0,91% | 54 898 | 0,89% |
18 | Stopklatka | 51 640 | 0,82% | 50 758 | 0,82% |
19 | Nickelodeon | 50 666 | 0,80% | 49 176 | 0,79% |
20 | Polo TV | 47 045 | 0,74% | 46 141 | 0,74% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera również awansował TVN. Stacja ta zwiększyła udział o 0,83 pkt. proc. do 14,34 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 13,42 proc., po utracie udziału o 0,69 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,44 proc., po spadku o 0,03 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (do góry o 0,19 pkt. proc. do 6,20 proc.).
Warto dodać, że sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł zaledwie 13,64 proc., czyli był niższy niż udział samego TVN.
Wszyscy 16-49 | 04.04.2016 - 10.04.2016 | 11.04.2016 - 17.04.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 330 180 | 13,51% | 335 763 | 14,34% |
2 | Polsat | 344 811 | 14,11% | 314 254 | 13,42% |
3 | TVP2 | 182 527 | 7,47% | 174 304 | 7,44% |
4 | TVP1 | 146 787 | 6,01% | 145 205 | 6,20% |
5 | TV PULS | 104 989 | 4,30% | 91 603 | 3,91% |
6 | TV4 | 83 619 | 3,42% | 81 675 | 3,49% |
7 | TVN7 | 78 558 | 3,21% | 80 840 | 3,45% |
8 | TVN24 | 55 545 | 2,27% | 52 909 | 2,26% |
9 | Puls 2 | 48 758 | 1,99% | 48 544 | 2,07% |
10 | TTV | 45 114 | 1,85% | 44 514 | 1,90% |
11 | TVP Seriale | 41 886 | 1,71% | 39 502 | 1,69% |
12 | TV6 | 42 753 | 1,75% | 39 462 | 1,69% |
13 | Polsat2 | 32 129 | 1,31% | 29 798 | 1,27% |
14 | Polo TV | 29 066 | 1,19% | 29 329 | 1,25% |
15 | TVP INFO | 32 998 | 1,35% | 26 859 | 1,15% |
16 | Discovery | 19 057 | 0,78% | 23 159 | 0,99% |
17 | Eska TV | 19 049 | 0,78% | 22 093 | 0,94% |
18 | TVP Rozrywka | 23 224 | 0,95% | 21 362 | 0,91% |
19 | Fokus TV | 24 027 | 0,98% | 20 744 | 0,89% |
20 | Stopklatka | 20 625 | 0,84% | 20 130 | 0,86% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele oglądalności, TVN24 ucieka TVP Info. Seriale TVP hitami tygodnia
Niech im oglądalność spada ;)