SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prezes Play: Konkurencja też używa marki 5G Ready. "To inna sytuacja"

Jean Marc Harion, prezes spółki P4, właściciela Play wyjaśnia, że kontrowersyjna kampania marki 5G Ready ma zaprezentować użytkownikom możliwości nadchodzącej technologii. Ujawnia, że T-Mobile oskarżający Play o wprowadzanie klientów w błąd sam stosuje w Austrii hasło 5G Ready. - Sytuacja w Polsce jest zupełnie inna. W Austrii chodzi o konkretne taryfy przygotowane do nowej sieci - broni się T-Mobile Polska w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

W poniedziałek Play opublikował wyniki finansowe za I kwartał 2019 r. W raportowanym okresie operator zanotował przychody w wysokości 1,686 mld zł, a jego zysk netto w skali roku wzrósł o 39,7 proc. Liczba aktywnych użytkowników sieci wzrosła o 2,3 proc. i obecnie wynosi 12,666 mln.

T-Mobile też używa 5G ready

W trakcie spotkania z dziennikarzami w Warszawie Jean Marc Harion, prezes spółki P4, właściciela Play zaznaczył, że spółka jest zadowolona z wyników osiągniętych w I kwartale br., odzwierciedlają one bowiem słuszność strategii przyjętej przez operatora i rysują obiecujące perspektywy na przyszłość.

Szef Play zapytany przez Wirtualnemedia.pl odniósł się do pozwu, który w kwietniu br. wniósł do sądu T-Mobile Polska. Niemiecki operator zarzucił Play, że sieć promując nową markę 5G Ready wprowadza w błąd użytkowników i oskarżył ją o działania o charakterze nieuczciwej konkurencji. Z kolei kilka dni temu Andreas Maierhofer, szef T-Mobile Polska w rozmowie z nami stwierdził, że Play promując hasło 5G Ready posunął się o krok za daleko.

Komentując ten spór Jean Marc Harion podkreślił, że T-Mobile także używa w swoich materiałach promocyjnych kontrowersyjnej marki 5G Ready. Na dowód przedstawił katalog w którym austriacki oddział T-Mobile (przemianowany kilka dni temu na Magenta Telekom) reklamuje się właśnie hasłem 5G Ready.

- Nie ma w tym nic złego, zastanawia jednak fakt, że w takiej sytuacji T-Mobile ma do nas pretensje o stosowanie tej marki – zaznaczył szef Play. - Nasza strategia polega na tym, że nie patrzymy konkurentom na ręce, ale jesteśmy nastawieni na dostarczenie użytkownikom oferty wykorzystującej w pełni najnowsze rozwiązania technologiczne. 5G Ready nie jest w naszym wypadku pustym hasłem, niesie za sobą konkretne rozwiązanie pokazujące klientom czego można spodziewać się po wprowadzeniu na naszym rynku nowej sieci.

Jean Marc Harion zapowiedział przy okazji, że do końca br. platforma 5G Ready obejmująca część sieci 4G telekomu opartą na zaawansowanych technikach radiowych: MIMO 4x4, agregacji minimum 3 pasm częstotliwości, modulacji 256QAM, synchronizacji fazy oraz Cloud Air będzie dostępna dla 40 proc. użytkowników w Polsce.

Z interpretacją przedstawioną przez prezesa Play nie zgadza się T-Mobile Polska wyjaśniając swoje stanowisko w komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl.

- Nie jesteśmy w Austrii i nie jesteśmy tą samą spółką, sytuacja w Polsce jest zupełnie inna – wyjaśnia T-Mobile Polska. - W Austrii wprowadzone zostały taryfy, z których część jest określona jako 5G Ready, co oznacza, że w momencie pełnej komercjalizacji sieci 5G, w tych taryfach klienci będą mogli się do niej logować. Jednocześnie należy pamiętać, że w Austrii zakończył się przetarg na częstotliwości dedykowane sieci 5G, i z wykorzystaniem tych częstotliwości uruchomiona została sieć 5G w 17 lokalizacjach. Korzystają z niej lokalne społeczności - czytamy w komunikacie.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Play złożył odwołanie od wcześniejszego orzeczenia sądu zakazującego operatorowi korzystania w komunikacji marketingowej z hasła 5G Ready. Na razie nie zostało ono rozpatrzone.

Przychylny odbiór Play Now TV, koniec roamingu w Trójmieście

Podczas spotkania prasowego Jean Marc Harion poinformował, że wprowadzona przez niego w kwietniu br. usługa telewizyjna o nazwie Play Now TV Box dobrze rokuje na przyszłość.

W okresie próbnym z platformy skorzystało ok. 9 tys. testerów, zaś 87 proc. z nich wyraziło pozytywne opinie na temat podłączenia, konfiguracji i korzystania z przystawki. Na razie jednak operator nie podaje obecnej liczby użytkowników wprowadzonej oferty.

- Trzeba pamiętać, że Play Now TV Box to nasza najmłodsza oferta obecna na rynku, w dodatku jesteśmy w niej pionierem, a ocena jej powodzenia może być tym trudniejsza, że platforma ze swojej definicji zakłada korzystanie z usług internetowych od różnych dostawców – zaznaczył  Jean Marc Harion. - Cały czas uczymy się nowych rzeczy dotyczących tej usługi, ale jej dotychczasowy odbiór to dobry prognostyk jej dalszego rozwoju. Dokładne dane na temat skali korzystania z Play Now TV Box podamy wkrótce, myślę że pod koniec II kwartału br. - zapowiedział szef Play.

Prezes Play poinformował także, że operator kontynuuje swoją strategię przechodzenia na korzystanie z własnej infrastruktury sieciowej i rezygnacji z usług zewnętrznych partnerów. Po wcześniejszym wyłączeniu roamingu wewnętrznego w Poznaniu Play rozpoczął przechodzenie wyłącznie na własną infrastrukturę w Trójmieście i wyłączył z roamingu sieć Orange. Na razie jednak partnerem roamingowym operatora w Gdańsku, Gdyni i Sopocie pozostanie T-Mobile.

Dołącz do dyskusji: Prezes Play: Konkurencja też używa marki 5G Ready. "To inna sytuacja"

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Grobel
Plejaki tępaki, im trzeba 4 razy tłumaczyc żeby dotarło, ciekawe czy teraz po oficjalnym wyjasnieniu tmobila skumają różnicę między ich 5g a ofertą w Austrii, już nie mówiąc o postepie wprowadzania sieci 5g u nas i tam. Play jak zwykle się osmieszyło brakiem logicznego myslenia
0 0
odpowiedź