Prezes RDC o wynikach radia: spadek słuchalności nie jest utrzymującym się trendem
Jolanta Kaczmarek, prezes Polskiego Radia RDC uważa, że na wynik słuchalności rozgłośni w ostatniej fali wpływ miała emisja nieodpłatnych audycji wyborczych, które dla słuchaczy mogą być nieatrakcyjne. - Na falach trzymiesięcznych spadek nie jest trendem utrzymującym się - przekonuje prezes RDC.
Z danych raportu Radio Track za okres od września 2014 roku do lutego 2015 roku wynika, że udział Polskiego Radia RDC w rynku warszawskim wyniósł 0,9 proc. Stanowi to spadek o 40 proc. w stosunku do poprzedniej fali (marzec-sierpień 2014), kiedy rozgłośnia notowała 1,5 proc. udziału w Warszawie (dowiedz się więcej).
Jolanta Kaczmarek, prezes Polskiego Radia RDC, wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że porównywanie fal obejmujących różne okresy kalendarzowe, czyli fal letnich z zimowymi, nie jest wskazane ze względu na charakter ramówki, sposób słuchania radia i przyzwyczajenia słuchaczy związane z danym okresem.
- Na badaną falę złożyło się w znacznym stopniu zwiększenie zaangażowania programowego w sprawy edukacji obywatelskiej związanej z wyborami samorządowymi (październik/listopad 2014 r.) oraz emisja nieodpłatnych audycji wyborczych (1440 min), która to oferta nie dla wszystkich słuchaczy mogła być atrakcyjna - tłumaczy prezes Polskiego Radia RDC.
Jolanta Kaczmarek zaznacza, że RDC zanotowało wzrost udziału przy porównaniu fali rok do roku. W porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem słuchalność rozgłośni wzrosła o 28 proc. (od września 2013 roku do lutego 2014 roku udział RDC wynosił 0,7 proc.).
- Systematyczne monitorowanie przez zarząd wyników udziału w rynku na falach trzymiesięcznych, pozwala zauważyć, że spadek słuchalności nie jest trendem utrzymującym się - przeprowadzone od początek roku analizy ukazują wzrost wyników, co powinno być widoczne w kolejnych badaniach - przekonuje Jolanta Kaczmarek.
We wrześniu 2013 roku RDC wprowadziło nową ramówkę przygotowaną przez redaktor naczelną Ewę Wanat, a stacja zyskała profil publicystyczno-muzyczny (więcej na ten temat). Jesienią ub.r. w ofercie programowej rozgłośni znalazły się nowe propozycje, m.in. autorskie audycje muzyczne oraz „Teatr Radia RDC”, a do grona prowadzących dołączyli Maciej Nowak i prowadzący z Radia PiN (więcej na ten temat).
Prezes RDC twierdzi, że rozgłośnia zaobserwowała pozytywną reakcję słuchaczy właśnie na nowe pasmo autorskich audycji muzycznych. - Wzmocniły one publicystyczno-muzyczny charakter stacji i spotkało się z bardzo dobrym odbiorem. Jestem przekonana, że pozostałe - kosmetyczne - zmiany wprowadzone do ramówki w październiku 2014 r. nie miały wpływu na ww. spadek - podkreśla Jolanta Kaczmarek.
- Analizując całokształt przeprowadzonych zmian w spółce w latach 2011-2013, należy zauważyć, że radio RDC zakończyło rok 2014 z najwyższym wynikiem za okres ostatnich 10 lat - podkreśla prezes RDC i dodaje, że roczna dynamika udziału w czasie słuchania we wszystkie dni za okres styczeń-grudzień 2014 r. w Warszawie wyniósł 1,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Prezes RDC o wynikach radia: spadek słuchalności nie jest utrzymującym się trendem