SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prezes RDC o wynikach radia: spadek słuchalności nie jest utrzymującym się trendem

Jolanta Kaczmarek, prezes Polskiego Radia RDC uważa, że na wynik słuchalności rozgłośni w ostatniej fali wpływ miała emisja nieodpłatnych audycji wyborczych, które dla słuchaczy mogą być nieatrakcyjne. - Na falach trzymiesięcznych spadek nie jest trendem utrzymującym się - przekonuje prezes RDC.

Z danych raportu Radio Track za okres od września 2014 roku do lutego 2015 roku wynika, że udział Polskiego Radia RDC w rynku warszawskim wyniósł 0,9 proc. Stanowi to spadek o 40 proc. w stosunku do poprzedniej fali (marzec-sierpień 2014), kiedy rozgłośnia notowała 1,5 proc. udziału w Warszawie (dowiedz się więcej).

Jolanta Kaczmarek, prezes Polskiego Radia RDC, wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że porównywanie fal obejmujących różne okresy kalendarzowe, czyli fal letnich z zimowymi, nie jest wskazane ze względu na charakter ramówki, sposób słuchania radia i przyzwyczajenia słuchaczy związane z danym okresem.

- Na badaną falę złożyło się w znacznym stopniu zwiększenie zaangażowania programowego w sprawy edukacji obywatelskiej związanej z wyborami samorządowymi (październik/listopad 2014 r.) oraz emisja nieodpłatnych audycji wyborczych (1440 min), która to oferta nie dla wszystkich słuchaczy mogła być atrakcyjna - tłumaczy prezes Polskiego Radia RDC.

Jolanta Kaczmarek zaznacza, że RDC zanotowało wzrost udziału przy porównaniu fali rok do roku. W porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem słuchalność rozgłośni wzrosła o 28 proc. (od września 2013 roku do lutego 2014 roku udział RDC wynosił 0,7 proc.).

- Systematyczne monitorowanie przez zarząd wyników udziału w rynku na falach trzymiesięcznych, pozwala zauważyć, że spadek słuchalności nie jest trendem utrzymującym się - przeprowadzone od początek roku analizy ukazują wzrost wyników, co powinno być widoczne w kolejnych badaniach - przekonuje Jolanta Kaczmarek.

We wrześniu 2013 roku RDC wprowadziło nową ramówkę przygotowaną przez redaktor naczelną Ewę Wanat, a stacja zyskała profil publicystyczno-muzyczny (więcej na ten temat). Jesienią ub.r. w ofercie programowej rozgłośni znalazły się nowe propozycje, m.in. autorskie audycje muzyczne oraz „Teatr Radia RDC”, a do grona prowadzących dołączyli Maciej Nowak i prowadzący z Radia PiN (więcej na ten temat).

Prezes RDC twierdzi, że rozgłośnia zaobserwowała pozytywną reakcję słuchaczy właśnie na nowe pasmo autorskich audycji muzycznych. - Wzmocniły one publicystyczno-muzyczny charakter stacji i spotkało się z bardzo dobrym odbiorem. Jestem przekonana, że pozostałe - kosmetyczne - zmiany wprowadzone do ramówki w październiku 2014 r. nie miały wpływu na ww. spadek - podkreśla Jolanta Kaczmarek.

- Analizując całokształt przeprowadzonych zmian w spółce w latach 2011-2013, należy zauważyć, że radio RDC zakończyło rok 2014 z najwyższym wynikiem za okres ostatnich 10 lat - podkreśla prezes RDC i dodaje, że roczna dynamika udziału w czasie słuchania we wszystkie dni za okres styczeń-grudzień 2014 r. w Warszawie wyniósł 1,2 proc.

Dołącz do dyskusji: Prezes RDC o wynikach radia: spadek słuchalności nie jest utrzymującym się trendem

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rafał piekoszewski
nie słucham od momentu wyrzucenia EM.
odpowiedź
User
I
Nie słucham od momentu awansu EW.
odpowiedź
User
u
Wokół jakiegoś radyjka ze słuchalnością na poziomie błędu statystycznego jest zamieszanie jakby to było CNN.
odpowiedź