„Przekrój” stawia na kulturę, pracę i młodych. Marcin Prokop naczelnym
Marcin Prokop i Zuzanna Ziomecka będą równoprawnymi redaktorami naczelnymi tygodnika „Przekrój” (Presspublika). Pod ich kierownictwem pismo ma skupić się na kulturze, nowych technologiach i rynku pracy.
Bieżący numer „Przekroju” to pierwszy przygotowany przez nowy zespół redakcyjny. Kierują nim Zuzanna Ziomecka, wcześniej m.in. redaktor naczelna pism „Gaga”, „Exklusiv” i „Aktivist”, oraz Marcin Prokop, prezenter telewizyjny, który był też redaktorem naczelnym magazynów „Film”, „Machina” i „Stuff”.
>>> „Newsweek” wyprzedził „Uważam Rze”, tracą „Przekrój” i „Wprost”
- To będzie niepolityczny tygodnik o tym co dotyka, dotyczy i fascynuje młodych Polaków. Praca, technologia, kultura - mówi Zuzanna Ziomecka. Dodaje, że „Przekrój” będzie teraz pismem utylitarnym - dającym czytelnikowi konkretne rozwiązania, skuteczne podpowiedzi i narzędzia, pozwalające na realizowanie swoich celów w różnych dziedzinach życia. - Chcemy, aby nasz magazyn był przede wszystkim przydatny, ułatwiający życie, a przy okazji rozrywkowy - deklaruje Marcin Prokop. Tygodnik jest teraz kierowany przede wszystkim do młodych odbiorców.
Zastępcami Ziomeckiej i Prokopa zostały Monika Brzywczy i Hanna Rydlewska, a w redakcji na stałe pracują jeszcze Anna Gwozdowska, Grażyna Raszkowska i Grzegorz Sobaszek. Tym samym w zespole redagującym pismo nie została ani jedna osoba z poprzedniego składu, kierowanego przez Romana Kurkiewicza, który pożegnał się z tytułem w jego zeszłotygodniowym wydaniu.
>>> Kurkiewicz i Piątek żegnają się z „Przekrojem”. „Polityczna decyzja, brak wsparcia Presspubliki”
Bieżący numer „Przekroju” to pierwszy przygotowany przez nową redakcję. Liczy aż 84 strony, czyli o 32 więcej niż ostatnio, natomiast kosztuje nadal 3,99 zł. Nie wiadomo, czy objętość została zwiększona jednorazowa lub czy przy kolejnym numerze zostanie podniesiona cena.
„Przekrój” jest teraz podzielony na następujące działy: „Tematy tygodnia” (zajmujące ok. 15 stron, z artykułami dotyczącymi m.in. nowych technologii i rynku pracy), „Grube sprawy” (z tekstami o społeczeństwie, w tym numerze m.in. eksponowanym na okładce wywiadem z pisarką Dorotą Masłowską), „Zawodówka” (z artykułami dotyczącymi pracy, m.in. opisami różnych zawodów i sylwetkami przedsiębiorców) oraz „Lifestyle” (z artykułami o kulturze oraz recenzjami filmów, książek, płyt i gier). Jako felietoniści debiutują w „Przekroju” muzyk Tymon Tymański i krytyk teatralny Maciej Nowak. Niezmiennie w tygodniku zamieszczane są rysunki satyryczne Marka Raczkowskiego.
Jednocześnie „Przekrój” zyskał odświeżony layout, który przygotowała Magda Piwowar.
Z danych ZKDP wynika, że w lipcu średnia sprzedaż ogółem „Przekroju” wyniosła 20 633 egz. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Przekrój” stawia na kulturę, pracę i młodych. Marcin Prokop naczelnym