Przyjazna INTERIA.PL
Kampania promocyjna portalu Interia.pl
INTERIA.PL rozpoczyna kampanię promocyjną portalu, której celem jest zwiększenie znajomości nazwy oraz adresu internetowego portalu. Kampania jest częścią nakreślonych na 2004 r. działań promocyjnych.
- "Rok 2003 był rokiem przełomowym po dwóch latach dekoniunktury. Pierwsze miesiące roku bieżącego przekonują, że zarówno popyt na reklamę internetową jak i zainteresowanie firm wykorzystaniem Internetu do realizacji swoich celów komercyjnych, także w tym roku utrzymają wysoką dynamikę wzrostową. To w pełni uzasadnia podjęcie działań promocyjnych mających na celu umocnienie pozycji INTERIA.PL w dotychczasowych obszarach działalności" - skomentował rozpoczęcie działań promocyjnych Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu INTERIA.PL.
Kampania rozpoczęła się w 19 marca br. i potrwa do końca kwietnia. Reklamy portalu pojawiać się będą w na antenie stacji telewizyjnych Polsat, TV4, TVN 24 i MTV, oraz m.in. w radiu RMF FM. Wykorzystana zostanie też prasa, zarówno codzienna (np. Puls Biznesu, Życie Warszawy) jak i kolorowa (np. Film, Elle, Magazyn Internet, Komputer Świat, Men's Health, Dlaczego). Cennikowa wartość wykorzystanych w kampanii mediów - z wyłączeniem Internetu - zamyka się kwotą 1,7 mln zł. Projekt i produkcja kampanii w całości wykonane zostały siłami własnymi INTERIA.PL.
-"Przewodnie hasło kampanii 'Przyjazny portal' jest wynikiem analizy danych z szeroko zakrojonego badania postrzegania portalu przez użytkowników portalu i Internetu ogółem. Przekaz utrzymany jest w typowym dla INTERIA.PL, dynamicznym i nowoczesnym klimacie" - charakteryzuje kampanię promocyjną Grzegorz Wójcik, Wiceprezes Zarządu INTERIA.PL. - "Kierujemy tę kampanię do wszystkich obecnych i przyszłych użytkowników Internetu. Wyniki dostępnych na rynku badań pokazują, że profil odwiedzających INTERIA.PL jest właściwie identyczny z charakterystykami wszystkich użytkowników Internetu w Polsce, także tych odwiedzających inne polskie portale. W związku z tym w tej chwili nie jest naszym celem zmiana struktury demograficznej użytkowników INTERIA.PL ani rozszerzenie grona użytkowników portalu o jakąś szczególną grupę" - dodaje.
Typowy użytkownik INTERIA.PL to dobrze wykształcona osoba w średnim wieku, mieszkająca raczej w większej miejscowości, osiągająca wyższe niż przeciętne dochody. Według danych instytutu SMG/KRC za IV kwartał 2003 r. 41% odwiedzających portal INTERIA.PL, czyli dwukrotnie więcej niż wszystkich Polaków, ma wykształcenie wyższe - trzykrotnie mniejszy jest natomiast w grupie użytkowników INTERIA.PL (niż wśród Polaków) jest natomiast odsetek osób z wykształceniem podstawowym i niepełnym podstawowym. Średni wiek odwiedzającego portal to ok. 28 lat, nieznacznie mniej niż średnia dla całego Internetu. Użytkownicy INTERIA.PL częściej niż wszyscy Polacy zamieszkują w większych miastach - w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców mieszka 45,6% użytkowników INTERIA.PL, podczas gdy w miejscowościach tej wielkości żyje jedynie 32% wszystkich Polaków.
Jak pokazują wyniki badania TGI firmy SMG/KRC użytkownicy portalu INTERIA.PL charakteryzują się nieco wyższą skłonnością do innowacji, testowania nowych produktów i wyższą reaktywnością na komunikaty promocyjne. Na tle osób korzystających z największych polskich portali użytkownicy INTERIA.PL w największym stopniu nie zgadzają się ze stwierdzeniem, że oglądając reklamy tracą czas. Wśród użytkowników INTERIA.PL najwyższe są też odsetki osób, którym robienie zakupów sprawia przyjemność i którzy uczestniczą w konkursach dołączanych do produktów. Wśród korzystających z portalu najwięcej jest osób, które deklarują, że najpierw zaglądają do Internetu kiedy poszukują informacji. INTERIA.PL cechuje się też jednym z najwyższych odsetków użytkowników skłonnych kupować nowe marki, aby się dowiedzieć jakie są.
Według niezależnego audytu oglądalności systemem trackingowym gemiusTraffic portal INTERIA.PL w lutym 2004 r. odwiedziło 6,33 mln unikalnych użytkowników, którzy obejrzeli łącznie 484,2 mln stron. Na przestrzeni 12 miesięcy, od lutego 2003 r., liczba użytkowników portalu wzrosła o 28,1% a ilość wyświetlonych stron zwiększyła się o 34,5%.
Dołącz do dyskusji: Przyjazna INTERIA.PL