Radio Zet, Trójka i Jedynka ze spadkami wpływów reklamowych, RMF FM 19 proc. w górę (Top10)
W pierwszej połowie br. cztery stacje radiowe z czołówki tych o największych przychodach z reklam miały wpływy mniejsze niż przed rokiem: Radio Zet, Trójka, Jedynka i Tok FM. RMF Classic i Eska Wrocław odnotowały najwyższy ich wzrost w skali roku.
W okresie od stycznia do czerwca br. stacje radiowe zarobiły na reklamach 3,79 mld zł. Było to 5,11 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, Kantar, bez rabatów).
Pozycję lidera zachowało RMF FM z przychodami w kwocie 1,23 mld zł (wzrost w skali roku o 19,02 proc). Nie zmieniła się dalsza kolejność w czołówce rankingu reklamowego rozgłośni radiowych, tyle że trzy kolejne – po RMF FM-stacje miały przychody niższe niż przed rokiem.
Radio Zet zmniejszyło je o ponad 4 proc., do 609,76 mln zł, Program III Polskiego Radia – o 3,29 proc. (do 224,91 mln zł), a radiowa Jedynka – o 16,73 proc. (do 105,9 mln zł).
Mniej niż rok temu zarobiło też radio Tok FM – wpływy reklamowe tej stacji wyniosły 83,56 mln zł, czyli 6,09 proc. mniej rok do roku.
Pozostałe rozgłośnie zwiększyły przychody od kilku do kilkudziesięciu procent. Vox FM zarobiło 86 mln zł (+5,17 proc.), RMF Classic – 60,53 mln zł (+26,54 proc.), Eska Warszawa – 57,42 mln zł (+11,25 proc.), Eska Poznań – 49,18 mln zł (+15,82 pro.), Eska Wrocław – 46,99 mln zł (+20,46 proc.).
Dołącz do dyskusji: Radio Zet, Trójka i Jedynka ze spadkami wpływów reklamowych, RMF FM 19 proc. w górę (Top10)