Reklama leasingowa kusi przedsiębiorców
W całej branży najwięcej na reklamę wydaje Europejski Fundusz Leasingowy - największa firma na rynku.
Firmy leasingowe wydają co roku na reklamę w prasie, radiu i na billboardach po kilka milionów. W ciągu ostatnich 5 lat prawie 15 mln zł - wynika z danych EquinoxMedia - podała "Rzeczpospolita".
Najwięcej na promocję wydają firmy z pierwszej 10 pod względem sprzedaży. Liderem jest Europejski Fundusz Leasingowy, który w ciągu ostatnich 5 lat przeznaczył na ten cel ponad 3-krotnie więcej niż drugi na liście VB Leasing.
- Udział w wydatkach reklamowych odzwierciedla nasz udział w rynku. Chcemy utrzymać pozycję lidera, zwłaszcza że rynek rozwija się i przybywa firm, które na nim działają - mówi "Rz" Ewa Urbańczyk, dyrektor marketingu w EFL. Według niej, duże wydatki spółki w porównaniu z konkurentami tłumaczy także to, że właścicielem EFL nie jest ani duży bank działający w Polsce pod taką samą nazwą, ani producent samochodów.
Kolejne pozycje pod względem wartości wydatków reklamowych zajmują m.in. VB Leasing, obie spółki banku BZ WBK, BEL Leasing oraz BRE Leasing.
Reklamy firm leasingowych pojawiają się nie we wszystkich mediach. Nie ma ich np. w telewizji. - Gdy producent reklamuje proszek do prania, kieruje reklamę do 12 mln gospodarstw domowych. Małych i średnich przedsiębiorstw jest u nas 3 mln, z czego ponad 1 mln to firmy aktywnie działające. Koszt dotarcia do nich poprzez reklamę telewizyjną jest zdecydowanie za wysoki - mówi Ewa Urbańczyk.
Reklamy firm leasingowych można więc zobaczyć przede wszystkim w prasie oraz na billboardach, czasem usłyszeć w radiu. Leasingodawcy preferują prasę specjalistyczną skierowaną do konkretnego odbiorcy, np. branży medycznej, oraz dodatki poświęcone leasingowi w prasie ogólnopolskiej. Coraz bardziej popularny jako nośnik reklamy staje się także Internet.
Wydatki w okresie od stycznia 2001 do 10.2005
EFL - 14,9 mln
VB Leasing - 4,3 mln
BZ WBK Leasing - 3,6 mln
BEL Leasing - 3,1 mln
BRE Leasing - 2,1 mln
Bankowy Leasing - 1,9 mln
Volkswagen Leasing - 1,2 mln
ING Leasing - 0,8 mln.
Dołącz do dyskusji: Reklama leasingowa kusi przedsiębiorców