Reklamy kawy głównie w telewizji. Nestle największym reklamodawcą, Jacobs i Nescafe najbardziej promowane
Wydatki na reklamy kawy w mediach pozainternetowych od stycznia do października br. wyniosły 139,8 mln zł, o 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród producentów zdecydowanie największy budżet miało Nestle, a wśród marek najmocniej reklamowane były Jacobs i Nescafe.
Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w br. ponad 80 proc. nakładów na reklamy kawy trafiło do telewizji - było to 119,1 mln zł, przy czym 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej.
Więcej na reklamie kawy zarobiły w skali roku magazyny, kina i gazety. Producenci kawy na wsparcie swoich marek na łamach czasopism wydali 8,4 mln zł, o 65 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Nakłady na reklamę w gazetach zwiększyli prawie pięciokrotnie - do 510 tys. zł, zaś w kinach - o 14,2 proc., do 2,7 mln zł.
Mniejsze były natomiast wydatki producentów kawy na reklamy w radiu i na outdoorze. Radio zarobiło w tym roku od tych marketerów 5, 2 mln zł (48 proc. mniej), a branża outdoorowa - 3,8 mln zł (ponad 30 proc. mniej).
Cennikowe wydatki reklamowe producentów kawy |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
128 308 019 zł |
119 080 464 zł |
-7,2 |
Radio |
10 069 916 zł |
5 233 737 zł |
-48 |
Gazety |
86 561 zł |
509 500 zł |
488,6 |
Magazyny |
5 117 471 zł |
8 444 365 zł |
65 |
Outdoor |
5 523 850 zł |
3 847 859 zł |
-30,3 |
Kina |
2 326 198 zł |
2 656 298 zł |
14,2 |
Indoor |
72 520 zł |
b.d |
b.d. |
Razem |
151 504 535 zł |
139 772 223 zł |
-7,7 |
Największym reklamodawcą w tej kategorii była w omawianym okresie - podobnie jak przed rokiem - firma Nestle Polska, do której należą takie marki, jak Nescafe, Ricore. Ten koncern w tym roku na promocję swoich brandów w mediach tradycyjnych przeznaczył 32,5 mln zł, czyli 14,9 proc. mniej niż w ub.r. Drugi pod tym względem był Mondelez Polska (właściciel m.in. marki Jacobs) z wydatkami w wysokości 31,6 mln zł (wzrost w skali roku o 3,1 proc.).
Na trzecie miejsce na reklamowym podium wśród producentów kawy awansowała firma Mokate, która zwiększyła nakłady na promocję ponad dziesięciokrotnie - z 2,1 do 24,1 mln zł.
Z kolei Tchibo Warszawa zwiększyła wydatki reklamowe o 46,3 proc. - do 19,7 mln zł, zaś spółka Jacobs Douwe Egberts (właściciel m.in. marki Douwe Egberts, Prima) – zmniejszyła je o 39 proc., do 13,9 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy wśród producentów kawy |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
NESTLE POLSKA |
38 265 914 zł |
32 549 509 zł |
-14,9 |
MONDELEZ POLSKA |
30 620 201 zł |
31 569 019 zł |
3,1 |
MOKATE |
2 106 123 zł |
24 067 822 zł |
1042,8 |
TCHIBO WARSZAWA |
13 478 519 zł |
19 718 619 zł |
46,3 |
JACOBS DOUWE EGBERTS PL |
22 764 259 zł |
13 881 191 zł |
-39 |
Razem |
151 504 535 zł |
139 772 223 zł |
-7,7 |
Przez dziesięć miesięcy tego roku najsilniej reklamowaną marką kawy był Jacobs (w ub.r. wicelider) należący do Mondelez Polska. Reklamy tego brandu warte były 31,6 mln zł , czyli 3,1 proc. więcej niż rok temu.
Ubiegłoroczny lider, marka Nescafe (Nestle Polska), w tym roku zajmuje drugie miejsce w reklamowym rankingu z wydatkami niższymi w skali roku o 17,9 proc. (28,4 mln zł). Marka ta w jednej z kampanii wariantu Dolce Gusto korzystała z reklamy hybrydowej.
Trzecie miejsce na podium należy do kaw Mokate - na ich wsparcie wydano w omawianym okresie 20,4 mln zł, blisko dziewięć razy więcej niż rok wcześniej. Ta marka przeszła w br. rebranding i była promowana w kampanii pod hasłem „Chwile przyjemności”.
Media na reklamach kaw Tchibo w br. zarobiły 19,7 mln zł (więcej o 46,3 proc. niż przed rokiem), a w przypadku marki Cafe Prima - 13,9 mln zł (3 proc. więcej).
Najbardziej reklamowane marki kawy |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
JACOBS |
30 620 201 zł |
31 569 019 zł |
3,1 |
NESCAFE |
34 599 224 zł |
28 404 155 zł |
-17,9 |
MOKATE |
2 088 123 zł |
20 388 421 zł |
876,4 |
TCHIBO |
13 478 519 zł |
19 718 619 zł |
46,3 |
CAFE PRIMA |
13 480 550 zł |
13 881 191 zł |
3 |
Razem |
151 504 535 zł |
139 772 223 zł |
-7,7 |
Dołącz do dyskusji: Reklamy kawy głównie w telewizji. Nestle największym reklamodawcą, Jacobs i Nescafe najbardziej promowane
Aleś się pierdół nasłuchał, naczytał bądź naoglądał! Chyba, że mówisz o plujce bądź rozpuszczalnym niewiadomoco.