Rozpoczęła się XII edycja idea awards
idea awards to Pierwszy Konkurs Reklamy w Polsce, w którym najlepsze, promocyjne przekazy audiowizualne wybierane są przez ich odbiorców. Istnieje od 1991 roku
idea awards jest niezależnym konkursem. Dlatego też, jego wyniki dają w pełni reprezentatywny obraz upodobań odbiorców reklam. Celem idea awards jest podniesienie standardów jakości polskich reklam oraz nagradzanie ich najlepszych twórców.
Odbiorcy wybierają najlepsze przekazy promocyjne w kategorii reklamy:
Zwycięzcy poszczególnych kategorii nagradzani są statuetkami idea awards Grand Prix. Stanowią one prestiżowe wyróżnienie dla firmy, która zleciła produkcję reklamy. Są też nagrodą promującą najlepszych twórców promocyjnych przekazów audiowizualnych.
idea awards - Pierwszy Konkurs Reklamy w Polsce został stworzony przez Romana Fedorczuka, członka American Advertising Association, który w po powrocie ze Stanów Zjednoczonych utworzył Grupę ABK.
Od 1991 roku konkurs nosił nazwę CLIO POLAND, a następnie DEA AWARDS. Ostateczną nazwę - idea awards - przybrał w 1996 roku.
Zasady konkursu zmieniały się wraz z rozwojem branży reklamowej. W pierwszych latach jury konkursu - składające się z przedstawicieli agencji reklamowych - oceniało przekazy zgłaszane przez same agencje. Ta formuła jednak nie sprawdziła się. Trudno jest bowiem oceniać w obiektywny sposób własne prace.
W międzyczasie pojawiły się inne konkursy, które naśladowały idea awards. Dało to poważny bodziec, aby całkowicie zmienić jej zasady. Dlatego też, obecnie wszystkie, biorące udział w konkursie reklamy oceniane są przez ich odbiorców.
Do 2003 roku w jury zasiadali szefowie wiodących agencji reklamowych działających w Polsce, reklamodawcy oraz przedstawiciele kultury i sztuki. Od pierwszej edycji konkursu, nadzór nad pracami jury sprawowała renomowana firma audytorska.
Przewodniczącymi jury byli między innymi Krzysztof Teodor Toeplitz, Wojciech Mann, Alicja Resich-Modlińska, Tomasz Raczek.
Dołącz do dyskusji: Rozpoczęła się XII edycja idea awards