Rusza walka z nielegalnymi reklamami outdoorowymi
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA oraz Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaczynają kampanię przeciw nielegalnym reklamom outdoorowym. Akcja ma charakter edukacyjno-prewencyjny.
W ramach rozpoczętej właśnie kampanii IAA i IGRZ zamierzają udostępniać dane o nielegalnych powierzchniach reklamowych. Ich lista, aktualizowana przez nadzór budowlany, będzie dystrybuowana kanałami wewnętrznymi do właścicieli nośników reklamy zewnętrznej, domów mediowych zajmujących się jej sprzedażą oraz reklamodawców. Organizacje planują także włączyć zagadnienia zmian prawnych w tym zakresie do tematyki konferencji branżowych, którym patronują.
>>> W Polsce jest 92,5 tys. nośników reklamy zewnętrznej. Połowę ma AMS, jedną piątą - Stroeer
IAA i IGRZ podkreślają, że podejmują takie działania, ponieważ przyjęte w połowie ub.r. regulacje prawne dotyczące zakazu wieszania reklam na budynkach mieszkalnych są nagminnie łamane przez branżę reklamową. A to zdaniem organizacji szkodzi nie tylko wizerunkowi samej branży i reklamującym się firmom, a także wprowadza niepotrzebny chaos komunikacyjny w strefie miejskiej. - Zależy nam by wypracować best practice w tym zakresie i skutecznie interweniować w przypadku naruszenia prawa - mówi Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Budynki objęte remontem dachu czy piwnicy nie powinny być zasłaniane siatkami reklamowymi. Po prostu zdrowy rozsądek wskazuje, że takie reklamy to ewidentne nadużycie ze strony właściciela lub zarządcy budynku - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Rusza walka z nielegalnymi reklamami outdoorowymi