Rynek reklamy będzie rósł o 8,5-9,5%
Rynek reklamy będzie w latach 2007 -2009 rósł średniorocznie o 8,5-9,5%, ocenia firma CR Media Consulting w swoim najnowszym raporcie.
W 2006 roku przychody reklamowe netto wzrosły o 9,9%, w tym roku mają wzrosnąć o 9,6 %, prognozują CR Media. Najwyższą dynamikę wzrostu pokaże rynek reklamy internetowej.
"Mając na uwadze korzystne perspektywy średnioterminowe polskiej gospodarki ograniczone niepewnością polityczną oraz czynniki strukturalne przewidujemy, iż w latach 2007-2009 średnia dynamika wzrostu wartości rynku reklamy wyniesie 8,5-9,5%" - głosi raport CR Media Consulting, opublikowany w środę.
Według autorów raportu, rynkowi reklamy sprzyjać będzie dalsza liberalizacja w sektorach takich, jak telekomunikacja, poczta, energetyka, transport kolejowy czy lotniczy oraz wzrost konkurencji na skutek napływu podmiotów unijnych.
"Niemałe znaczenie dla dynamiki rynku reklamy w roku 2007 będzie miało wejście na rynek nowego operatora komórkowego pod marką ‘Play', który dzięki swojemu budżetowi na reklamę i promocję może wskoczyć na jedno z pierwszych miejsc w rankingu największych reklamodawców" - czytamy w raporcie.
Najdynamiczniej rosnącym sektorem rynku reklamy będzie reklama w internecie. CR Media ocenia, że w tym roku przychody z reklamy w tym medium wzrosną o 40%, a w przyszłym o 34%. Reklama w pozostałych mediach w ocenie CR Media będzie w latach 2007-2009 rosła w rocznym tempie między 6,0% a 9,8%.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy będzie rósł o 8,5-9,5%