SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanały tematyczne SPI w ofercie darmowej platformy streamingowej Samsunga

Związane z SPI International i Filmbox kanały tematyczne Filmstream i Docustream pojawiły się w ofercie Samsung TV Plus w Niderlandach. Tym samym producent m.in. telewizorów rozwija swoją platformę streamingową, która w przyszłości może zawitać do Polski.

Samsung Plus TV to bezpłatna platforma streamingowa z reklamami, z której mogą korzystać posiadacze telewizorów Samsunga z systemem operacyjnym Tizen. Na razie jest dostępna m.in. w Stanach Zjednoczonych, Holandii, Indiach, Wielkiej Brytanii i Australii. Jeszcze w tym roku ma docierać także do mieszkańców Irlandii, Portugalii, Luksemburga, Szwecji, Norwegii, Finlandii i Danii. Niewykluczone, że w przyszłym roku dojdzie do jej dalszego rozszerzenia zasięgu o Polskę. W 2022 roku ruszą bowiem w naszym kraju odpłatne platformy streamingowe: Disney+, HBO Max i SkyShowtime.

Zobacz także: Disney+ pojawi się w Polsce w połowie 2022 roku

Darmowe kanały filmowe i dokumentalne

Georgina Twiss, dyrektor zarządzająca SPI na Europę Zachodnią i Afrykę nie kryje radości z większego zasięgu filmowej i dokumentalnej stacji. - Z wielką przyjemnością rozszerzamy naszą współpracę z Samsung TV Plus o kolejny kluczowy rynek zachodnioeuropejski, dzięki uruchomieniu naszego nowego kanału dokumentalnego AVOD Docustream i dobrze przyjmowanego wcześniej Filmstream - stwierdziła Twiss.

Zobacz także: HBO Max w Polsce dopiero w 2022 roku

- Teraz widzowie Samsung TV Plus w Holandii mogą cieszyć się jednymi z najlepszych filmów dokumentalnych i perełek światowego kina, zakupionych od najlepszych producentów i dystrybutorów, dzięki specjalnie wyselekcjonowanym propozycjom programowym Docustream i Filmstream - dodała Twiss.

Z SPI poza kanałami Filmbox obecnymi w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych jest też związana stacja Kino Polska, Kino TV, Stopklatka i Zoom TV.

Nie tylko Samsung inwestuje w darmowy streaming

Niedawno informowaliśmy, że także południowokoreański koncern LG modernizuje swoją usługę LG Channels dostępną na telewizorach z systemem operacyjnym WebOS. Serwis z odświeżonym interfejsem pojawi się na 11 kolejnych rynkach, zyskując zasięg europejski.

LG Channels jest obecnie dostępny w 14 krajach. To m.in. Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Włochy, Hiszpania, Francja i Wielka Brytania. Do końca 2021 roku z usługi będzie można korzystać w 25 krajach. Wiadomo, że wśród nich są Niderlandy i Szwajcaria. Na razie koncern nie zdradza planów dotyczących polskiego rynku. LG Channels to bezpłatna usługa, która umożliwia dostęp do kanałów telewizyjnych i programów dostępnych na żądanie.

Obecnie takich treści jest 1600, ale ich liczba zostanie zwiększona w ciągu najbliższych miesięcy do 1900. To m.in. filmy, seriale, programy telewizyjne, znany na całym świecie koreański K-POP, koreańskie produkcje fabularne. W Europie i Ameryce Łacińskiej LG przy pozyskiwaniu treści współpracuje z platformami streamingowymi Rakuten TV i Pluto TV.

Odpowiedź na rozwój Android TV

Ostatnie działania koreańskich firm mogą mieć związek z rosnącym znaczeniem konkurencyjnego systemu operacyjnego Android TV. W 2020 roku z usług inteligentnej telewizji (Smart TV) korzystało 492 mln gospodarstw domowych. Z prognozy Rethink TV wynika, że za 5 lat będzie to już 905 mln domostw. Android TV ma w 2026 roku osiągnąć 25 proc. udziału w rynku inteligentnych telewizorów i przystawek do Smart TV. Będzie to stanowić 236 milionów z 905 milionów urządzeń ze Smart TV. Rethink TV szacuje też, że Android TV urośnie kosztem konkurencyjnych systemów operacyjnych do telewizorów, takich jak Tizen Samsunga, czy WebOS LG. Rosnąć ma też popularność systemu HarmonyOS wdrożonego przez markę Huawei.

Dołącz do dyskusji: Kanały tematyczne SPI w ofercie darmowej platformy streamingowej Samsunga

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl