SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Segment pism młodzieżowych w 2015 roku stopniał o 46 proc. „Fun Club” z największym spadkiem sprzedaży

W ub.r. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 54 847 egz. W porównaniu do 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 44,57 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zmniejszyła się o 49,07 proc. do poziomu 30 229 egz. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.

Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 47,52 proc. do 24 860 egz.

Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,67 proc. i wyniosła 23 072 egz.

Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedały się w liczbie 133 008 egz., o 46,23 proc. mniej, niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 247 379 egz.).

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Bravo

124 506

54 847

54 847

168 423

98 952

98 952

Fun Club

74 546

30 229

30 229

99 118

59 356

59 356

Bravo Girl

57 232

24 860

24 860

89 527

47 374

47 374

Twist

64 402

23 072

23 072

87 020

41 697

41 697

W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 55,68 proc. do 32 649 egz.  Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.

Drugie miejsce zajął „Fun Club” (13 394 egz.; w dół o 59,33 proc.), a z czwartej na trzecią lokatę awansował „Twist” (12 814 egz.; jednak strata o 49,50 proc.).

Natomiast najwięcej stracił magazyn „Bravo Girl”, który spadł na miejsce czwarte - było to 62,20 proc. do 11 362 egz.

ZKDP

grudzień

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Bravo

91 643

32 649

32 649

143 235

73 671

73 671

Fun Club

54 993

13 394

13 394

84 945

32 934

32 934

Twist

60 001

12 814

12 814

69 952

25 376

25 376

Bravo Girl

51 984

11 362

11 362

69 981

30 055

30 055

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Segment pism młodzieżowych w 2015 roku stopniał o 46 proc. „Fun Club” z największym spadkiem sprzedaży

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
Jaki sens ma dawanie dwóch kolumn Rozpow. płatne razem, a obok Sprzedaż ogółem? Czy to znaczy, że sprzedaje się blisko 100% nakładu wprowadzonego do dystrybucji płatnej? Jeśli tak, to te dane są fałszywe, gdyż maksymalna sprzedaż to ok. 50% i mają ją tygodniki opinii, jak jest wyjątkowo gorący temat na okładce, a prasa typu miesięcznik o modzie i stylu życia ma zwykle sprzedaż 20-30% nadziału w danym kanale dystrybucji i to jest niezły wynik.
0 0
odpowiedź