Segment pism młodzieżowych w 2015 roku stopniał o 46 proc. „Fun Club” z największym spadkiem sprzedaży
W ub.r. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 54 847 egz. W porównaniu do 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 44,57 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zmniejszyła się o 49,07 proc. do poziomu 30 229 egz. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 47,52 proc. do 24 860 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,67 proc. i wyniosła 23 072 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedały się w liczbie 133 008 egz., o 46,23 proc. mniej, niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 247 379 egz.).
ZKDP |
rok |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
124 506 |
54 847 |
54 847 |
168 423 |
98 952 |
98 952 |
Fun Club |
74 546 |
30 229 |
30 229 |
99 118 |
59 356 |
59 356 |
Bravo Girl |
57 232 |
24 860 |
24 860 |
89 527 |
47 374 |
47 374 |
Twist |
64 402 |
23 072 |
23 072 |
87 020 |
41 697 |
41 697 |
W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 55,68 proc. do 32 649 egz. Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.
Drugie miejsce zajął „Fun Club” (13 394 egz.; w dół o 59,33 proc.), a z czwartej na trzecią lokatę awansował „Twist” (12 814 egz.; jednak strata o 49,50 proc.).
Natomiast najwięcej stracił magazyn „Bravo Girl”, który spadł na miejsce czwarte - było to 62,20 proc. do 11 362 egz.
ZKDP |
grudzień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
91 643 |
32 649 |
32 649 |
143 235 |
73 671 |
73 671 |
Fun Club |
54 993 |
13 394 |
13 394 |
84 945 |
32 934 |
32 934 |
Twist |
60 001 |
12 814 |
12 814 |
69 952 |
25 376 |
25 376 |
Bravo Girl |
51 984 |
11 362 |
11 362 |
69 981 |
30 055 |
30 055 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment pism młodzieżowych w 2015 roku stopniał o 46 proc. „Fun Club” z największym spadkiem sprzedaży