Sony rozważa wejście na rynek tabletów
Sony rozważa opracowanie własnego tabletu, który byłby konkurencją dla iPada firmy Apple. Japoński producent jeszcze jednak nie wie czy istnieje wystarczające zapotrzebowanie rynkowe na tego typu urządzenia.
"Przez wiele lat poważnie zastanawialiśmy się nad opracowaniem tabletu. Nie z powodu Apple, ale dlatego, że tworzy to pewne interesujące możliwości" - powiedział agencji Bloomberg Mike Abary, wiceprezes działu Information Technology Products firmy Sony.
Po tym jak Apple sprzedając w ciągu zaledwie miesiąca milion iPadów pokazało, że przy niewielkich kosztach możliwe jest zbudowanie przenośnego urządzenia z dużym ekranem i żywotną baterią, wielu producentów wyraziło zainteresowanie wejściem na ten rynek. Sony chce mieć jednak najpierw więcej dowodów na zapotrzebowanie ze strony konsumentów.
"iPad stworzył nową możliwość. Teraz możemy dobrze ocenić czy rynek naprawdę to akceptuje. Na razie Sony nie jest przekonane, że istnieje wystarczająco duży rynek uzasadniający wprowadzenie własnego tabletu" - powiedział Abary.
Dodał on, że na razie firma planuje nadal inwestować w swoją linię elektronicznych czytników e-booków Reader. Sony chce tutaj zmniejszyć stratę do Amzaon.com, producenta konkurencyjnego Kindle.
Dołącz do dyskusji: Sony rozważa wejście na rynek tabletów