Spada sprzedaż pism dla młodzieży. „Bravo” w dół o 40 proc.
W sierpniu 2014 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił dwutygodnik „Bravo”, który jednak pozostał liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2014 roku wyniosła 101 652 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 40,19 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,55 proc. do poziomu 76 496 egz.
Z pozycji czwartej na ostatnią lokatę podium awansował, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik jednak zmalał w ciągu roku o 9,43 proc. do 67 423 egz.
Natomiast na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się o 26,61 proc. i wyniosła 53 558 egz.
ZKDP |
sierpień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
169 973 |
101 562 |
101 562 |
219 923 |
169 795 |
169 795 |
Fun Club |
99 990 |
76 496 |
76 496 |
109 975 |
87 477 |
87 477 |
Bravo Girl |
89 906 |
67 423 |
67 423 |
104 953 |
74 441 |
74 441 |
Twist |
84 991 |
53 558 |
53 558 |
109 970 |
72 973 |
72 973 |
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku prawie wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Fun Club” - było to 25,14 proc. Spadek, wynoszący 6,78 proc., odnotował tutaj jedynie dwutygodnik „Bravo”
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
169 973 |
101 562 |
101 562 |
173 251 |
108 945 |
108 945 |
Fun Club |
99 990 |
76 496 |
76 496 |
99 964 |
61 130 |
61 130 |
Bravo Girl |
89 906 |
67 423 |
67 423 |
89 956 |
55 922 |
55 922 |
Twist |
84 991 |
53 558 |
53 558 |
84 861 |
47 370 |
47 370 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż pism dla młodzieży. „Bravo” w dół o 40 proc.