SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadające majtki na billboardzie mebli Torino nie dyskryminują kobiet

Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest oskarżający billboard mebli Torino o naruszanie dobrych obyczajów i dyskryminację kobiet. Reklama pokazywała majtki zsunięte w dół kobiecych nóg.

Billboard mebli Torino, którego dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, zawierał hasło „Ceny spadają na maxa!” oraz grafikę przedstawiającą majtki zsunięte w dół kobiecych nóg. Autor protestu ocenił, że opuszczone majtki nie mają żadnego związku z meblami i ich spadającymi cenami. W konsekwencji odbiorca uznał, że reklama obraża kobiety i jest pozbawiona smaku – również dlatego, że była eksponowana w okolicy kościoła.


Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej oraz zawierania elementów dyskryminujących ze względu na płeć. Odpowiedzialna za tę kampanię firma Torino nie ustosunkowała się do tych oskarżeń.

Rozpatrujący tę sprawę zespół Komisji Etyki Reklamy nie stwierdził w przekazie naruszania dobrych obyczajów, uchybiania godności człowieka ani dyskryminacji ze względu na płeć. Na tej podstawie Komisja uznała, że reklama nie złamała norm etycznych ani kodeksu branżowego.

Dołącz do dyskusji: Spadające majtki na billboardzie mebli Torino nie dyskryminują kobiet

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
obserwator
jak widać może nie obraża, ale jest to prymitywne skojarzenie, (wszystko spada ale u nas tylko majtki sie nadają) nie pochwalam
odpowiedź
User
jacoo
Paskudna ta reklama. I jest obraźliwa, nie ma wątpliwości. W imię dobrego smaku powinni tego zabronić.

Inne reklamy seksistowskie - polecam bloga - http://sexinads.tumblr.com/
odpowiedź
User
justi
ooo ja!!! No rzeczywiście powinni się w naszym PRUDERYNYM kraju nie wychylać się z tą reklamą- nie z racji tego, że jest nieetyczna, po prostu Polacy są w większości bardzo pruderyjni właśnie i wszystko się nam źle kojarzy. Moje stanowisko jest takie, mimo, iż sama jestem kobietą- jednak nie widzę w tym nic specjalnie, co by uchybiało godności kobiet. Ot, żartobliwa reklama. Ludzie- więcej luzu, plisssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)))
odpowiedź