Spadła sprzedaż gazet w 2009 roku
W 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich codziennych gazet ogólnopolskich. Najwięcej straciły „Parkiet” i „Puls Biznesu”. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w 2009 r. wyniosła 466 533 egz., czyli o 5,8 proc. mniej niż w 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora SA) wyniosła 338 666 egz. Jest to wynik o 14 proc. słabszy niż w 2008 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator SA), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5,9 proc. do 191 746 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w ub.r. wynik na poziomie 117 079 egz., co oznacza spadek o 13,9 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.
Na piątym miejscu znalazł się "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż wyniosła 82 803 egz.. Dane te obejmują sprzedaż ogółem „Gazety Prawnej” od stycznia do września 2009 roku oraz dane „Dziennika Gazety Prawnej” z okresu od września do grudnia ub.r.
Największy spadek zanotował znajdujący się na ostatnim miejscu „Gazeta Giełdy Parkiet” (Presspublica), której sprzedaż spadła o 24,2 proc. do 7 677 egz.
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 633 782 | 466 533 | 671 160 | 495 358 |
Gazeta Wyborcza | 489 671 | 338 666 | 561 575 | 393 573 |
Super Express | 315 928 | 191 746 | 341 676 | 203 771 |
Rzeczpospolita | 187 113 | 117 079 | 209 824 | 135 935 |
Dziennik Gazeta Prawna | 123 785 | 82 803 | - | - |
Przegląd Sportowy | 105 237 | 57 583 | 116 680 | 64 332 |
Futbol News | 110 410 | 25 204 | - | - |
Puls Biznesu | 21 504 | 15 128 | 27 279 | 18 391 |
Parkiet | 17 598 | 7 677 | 25 141 | 10 125 |
* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż gazet w 2009 roku
umiesz czytać i dodatkowo jeszcze myśleć?