Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej
W okresie od stycznia do października br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w okresie od stycznia do października 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 305 178 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,52 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 143 954 egz., notując spadek o 5,13 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,74 proc. i wyniosła 106 794 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,46 proc.
Z kolei największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,56 proc. do 7 897 egz.
Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,09 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,61 proc. sprzedaży ogółem.
ZKDP |
styczeń - październik |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
308 616 |
308 615 |
305 178 |
3 214 |
326 748 |
326 748 |
323 002 |
3 502 |
Super Express |
145 647 |
144 925 |
143 954 |
971 |
153 387 |
152 667 |
151 735 |
932 |
Gazeta Wyborcza |
177 447 |
158 314 |
106 794 |
49 291 |
191 127 |
170 757 |
113 292 |
55 429 |
Przegląd Sportowy |
31 484 |
31 484 |
30 518 |
595 |
35 546 |
35 546 |
34 500 |
639 |
Gazeta Polska Codziennie |
18 888 |
18 837 |
18 394 |
168 |
20 471 |
20 455 |
19 844 |
85 |
Dziennik Gazeta Prawna |
54 089 |
44 996 |
9 887 |
25 821 |
58 027 |
47 744 |
11 412 |
27 303 |
Rzeczpospolita |
56 560 |
56 027 |
7 897 |
38 438 |
58 056 |
55 854 |
9 352 |
39 157 |
Puls Biznesu |
13 314 |
10 589 |
1 655 |
6 158 |
13 996 |
10 836 |
1 743 |
6 719 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 332 |
4 758 |
1 319 |
1 565 |
5 015 |
4 536 |
1 532 |
1 508 |
W październiku 2015 roku liderem średniej sprzedaży w kioskach również był „Fakt”, którego wynik w porównaniu do października 2014 roku zmniejszył się o 7,49 proc. do 295 621 egz.
Drugie miejsce zajął „Super Express” (141 871 egz.; spadek o 10,50 proc.), a na podium znalazła się jeszcze „Gazeta Wyborcza” (105 457 egz.; w dół o 6,31 proc.).
Jednym wzrostem średniej sprzedaży kioskowej pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która zajęła miejsce piąte. Jej średni wynik zwiększył się bowiem o 3,20 proc. do 18 999 egz.
Również i w tym ujęciu największy spadek odnotowała, plasująca się na siódmej pozycji, „Rzeczpospolita” - było to 14,75 proc. do 7 680 egz.
ZKDP |
październik |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
298 961 |
298 961 |
295 621 |
3 140 |
323 216 |
323 216 |
319 562 |
3 387 |
Super Express |
143 562 |
142 824 |
141 871 |
953 |
160 236 |
159 516 |
158 520 |
996 |
Gazeta Wyborcza |
176 878 |
155 735 |
105 457 |
48 144 |
189 442 |
168 663 |
112 564 |
53 905 |
Przegląd Sportowy |
30 845 |
30 845 |
29 876 |
596 |
33 604 |
33 604 |
32 555 |
629 |
Gazeta Polska Codziennie |
19 437 |
19 329 |
18 999 |
176 |
18 941 |
18 919 |
18 409 |
69 |
Dziennik Gazeta Prawna |
53 163 |
44 505 |
8 825 |
25 891 |
55 968 |
45 570 |
9 278 |
27 349 |
Rzeczpospolita |
55 272 |
54 971 |
7 680 |
37 396 |
58 705 |
55 039 |
9 009 |
38 626 |
Puls Biznesu |
13 697 |
10 668 |
1 636 |
6 050 |
14 131 |
10 584 |
1 660 |
6 538 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 416 |
4 806 |
1 246 |
1 506 |
5 131 |
4 741 |
1 360 |
1 476 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej