Spadła sprzedaż pism męskich. „Logo” wyprzedziło „CKM”
W październiku 2013 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”, który zanotował najmniejszy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „CKM”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w październiku 2013 roku wyniosła 55 849 egz. i względem października 2012 roku była niższa o 6,38 proc. Jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 20,75 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 43 501 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Logo” (Agora), którego sprzedaż ogółem zmalała o 7,92 proc. do 37 716 egz. W październiku 2012 roku tytuł ten był czwarty.
Natomiast z trzeciego na czwarte miejsce spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 22,32 proc. do 34 593 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w październiku 2013 roku wyniosła 24 835 egz., po spadku o 7,82 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Buisness Communcations) wzrósł o 231,27 proc. do poziomu 20 920 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 55 849 | 59 655 |
Playboy | 43 501 | 54 891 |
Logo | 37 716 | 40 959 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 34 593 | 44 534 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 24 835 | 26 942 |
Sukces | 20 920 | 6 315 |
W porównaniu do września 2013 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism męskich (o 30,73 proc.) pochwalić się mogło „Logo”. Z kolei najwięcej stracił w tym ujęciu „Men’s Health” - było to 16,11 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |
ZKDP | październik | wrzesień |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 55 849 | 66 576 |
Playboy | 43 501 | 43 774 |
Logo | 37 716 | 28 851 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 34 593 | 38 231 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 24 835 | 27 514 |
Sukces | 20 920 | 22 296 |
Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż pism męskich. „Logo” wyprzedziło „CKM”
Prawdopodobnie proporcjonalnie do spadku liczby mężczyzn.