SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spot e-commerce w ofercie TVN Media, pierwszym klientem IKEA

Biuro Reklamy TVN Media wprowadziło do oferty spot e-commerce emitowany na player.pl, który łączy działania o charakterze wizerunkowym i sprzedażowym. Jako pierwsza skorzystała z niego sieć sklepów IKEA.

Spot e-commerce to reklama wideo emitowana na platformie player.pl, pozwalająca na natychmiastowy zakup prezentowanych w niej produktów. TVN Media twierdzi, że na tle innych rozwiązań reklamowych spot e-commerce wyróżnia się wysoką skutecznością i interaktywnością.

- Spot e-commerce to naturalny krok w ewolucji reklamy wideo. W świadomości marketerów siłą tej kategorii komunikacji pozostaje budowanie efektów długoterminowych, takich jak świadomość czy wizerunek marki. Z drugiej strony widać też pewne zmiany w myśleniu. Coraz częściej od reklamy oczekuje się generowania efektów natychmiastowych, co odnosi się również do kategorii przekazów wideo. Spot e-commerce jest odpowiedzią na te potrzeby. Zależało nam na tym, aby w ofercie digital pojawił się produkt generujący efekty podobne pod względem zaangażowania odbiorców do tych, jakie dotychczas uzyskiwały kreacje rich mediowe, a dodatkowo oferujący możliwość natychmiastowego zakupu reklamowanych produktów - mówi Maciej Ziąbrowski, dyrektor ds. strategii i badań produktu reklamowego TVN Media.

Według najnowszych danych z raportu Statista Digital Market Outlook Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W 2019 roku Polacy wydali na zakupy w internecie blisko 51 mld zł, a w latach 2018-2022 wartość tego rynku ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld złotych. To oznacza, że klienci z branży e-commerce w coraz większym stopniu poszukiwać będą niestandardowych działań reklamowych.

Zakup w trakcie oglądania reklamy

Spot e-commerce pojawia się, w zależności od rodzaju kreacji, przed, w trakcie lub po odtworzeniu właściwego materiału wideo. W lewej części kadru podczas emisji spotu pojawia się metka informująca o produktach objętych możliwością natychmiastowego zakupu online. Metka rozwija się automatycznie ukazując listę reklamowanych produktów wraz z cenami. Najechanie kursorem na produkt powoduje zatrzymanie spotu. Kliknięcie w wybrany produkt pozwala poznać związane z nim szczegóły, a przycisk „Wybierz" umożliwia przejście na stronę docelową e-sklepu i zakup prezentowanego w spocie produktu.

Inspiracją do stworzenia spotu e-commerce był spot świąteczny IKEA z 2018 roku, który w baśniowej konwencji przedstawiał produkty wraz z cenami. Jako spot e-commerce emitowany podczas ostatnich świąt zyskał element interaktywności umożliwiający bezpośredni zakup 4 reklamowanych produktów z kolekcji Dinera.

- W IKEA nieustająco poszukujemy nowych, lepszych rozwiązań i testujemy je. W ten sposób zdobywamy wiedzę w różnych obszarach. Dotyczy to także komunikacji marketingowej, w której bardzo chętnie sięgamy po nowe formy reklamowe zgodne z potrzebami biznesowymi firmy. Obszar e-commerce jest przez nas obecnie bardzo intensywnie rozwijany. Spot e-commerce pozwala na zintegrowanie działań skutkujących wzrostem świadomości marki wśród konsumentów z aspektem sprzedażowym  – mówi Katarzyna Turlej, project manager IKEA.

Przedpremierowy launch spotu e-commerce dla IKEA odbył się w okresie świątecznym w player.pl. Od stycznia mogą z niego skorzystać wszyscy klienci TVN Media.

Dołącz do dyskusji: Spot e-commerce w ofercie TVN Media, pierwszym klientem IKEA

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketing_geek
Jest polska firma która zajmuje się video commerce. Tagmax
Tam każdy może zrobić sobie taki materiał, a nawet lepiej gdyż płatności dokonuje się w wideo tak więc nie potrzeba zbędnie przekierowywać użytkownika
0 0
odpowiedź
User
Wally
Wow, TVN odkrył to co w internecie jest normą od lat. Ciekawe tempo rozwoju
0 0
odpowiedź
User
Jarek O.
Wow, TVN odkrył to co w internecie jest normą od lat. Ciekawe tempo rozwoju

VideoCommerce jest normą w internecie?
0 0
odpowiedź