Spotify rośnie w siłę i stawia na podcasty. 271 mln użytkowników, w górę przychód
Muzyczny serwis Spotify opublikował sprawozdanie finansowe za IV kwartał 2019 r. Spółka zanotowała wzrost przychodu, a liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 271 milionów, z czego 124 miliony to użytkownicy premium.
W IV kwartale 2019 r. serwis Spotify osiągnął przychód w wysokości 1,86 mld euro, co oznacza wzrost na przestrzeni roku o 24 proc., a w ujęciu kwartał do kwartału - o 7 proc.
Spółka zanotowała jednocześnie stratę operacyjną w wysokości 77 mln euro, podczas gdy poprzedni kwartał zakończyła z zyskiem operacyjnym 54 mln euro, a przed rokiem był on na poziomie 94 mln euro. Strata netto sięgnęła 209 mln euro, wobec 442 mln euro zysku rok wcześniej oraz 241 mln euro zysku we wcześniejszych trzech miesiącach.
271 mln użytkowników, 124 mln płaci
Spotify poinformowało, że na koniec IV kwartału 2019 r. globalna liczba użytkowników korzystających miesięcznie z serwisu (MAU) osiągnęła poziom 271 mln. To oznacza wzrost rok do roku o 31 proc., a kwartał do kwartału - o 9 proc.
Liczba użytkowników płatnej wersji Spotify wzrosła w skali roku o 29 proc. (+10 proc. kw./kw.), do 124 mln. Natomiast 153 mln użytkowników korzystało z darmowej wersji serwisu – to o 32 proc. więcej rok do roku (+9 proc. kw./kw.).
Spotify postawił na podcasty i to się opłaca
Spotify podkreśla, że podcastów w serwisie słucha obecnie 16 proc. użytkowników, a przeznaczony na to czas w ciągu roku wzrósł aż o blisko 200 proc. Obecnie na platformie dostępnych jest 700 tys. podcastów.
- W IV kwartale 2019 r. znów osiągnęliśmy dobre wyniki. Trzeci kwartał z rzędu zanotowaliśmy przyspieszenie wzrostu liczby użytkowników, a liczba subskrybentów, przychód i marża brutto spełniły lub przekroczyły nasze oczekiwania. Ponownie zaobserwowaliśmy także wzrost popularności podcastów (o ok. 200 proc. r/r) i wyraźnie teraz widać, że zwiększają one ogólne zaangażowanie użytkowników. Nasze inwestycje w podcasty skutkują również przejściem użytkowników z darmowej na płatną wersję serwisu - czytamy w komunikacie Spotify.
W całym 2019 roku przychód Spotify sięgnął 6,76 mld euro (wobec 5,26 mld euro w 2018 r.), strata operacyjna - 73 mld euro (43 mld euro straty w 2018 r.), a strata netto - 186 mln euro (78 mln euro straty w 2018 r.).
W ogólnej liczbie użytkowników Spotify największy udział mają internauci z Europy (35 proc.), a następnie z Ameryki Północnej (27 proc.) i Ameryki Łacińskiej (22 proc.).
Podobnie wygląda sytuacja jeśli chodzi o użytkowników płacących subskrypcję w Spotify. 40 proc. z nich pochodzi z Europy, 30 proc. - z Ameryki Północnej, a 20 proc. - z Ameryki Łacińskiej.
Spotify prognozuje, że w I kwartale 2020 r. liczba użytkowników serwisu wzrośnie do poziomu 279-289 mln, z czego 126-131 mln będzie płacić abonament. Spółka spodziewa się przychodu na poziomie 1,71-1,91 mld euro oraz straty operacyjnej rzędu 65-115 mln euro. Z kolei w całym 2020 roku liczba użytkowników Spotify ma sięgnąć 328-348 mln (w tym 143-153 mln płacących za subskrypcję), przychód - 3,08-3,48 mld euro, a strata operacyjna - 150-250 mln euro.
Opublikowane przez Spotify wyniki za ostatni kwartał nie zadowoliły inwestorów z Wall Street. W środę w środku notowań akcje spółki traciły na wartości 4,74 proc., przy cenie wynoszącej 147 USD za akcję.
Dołącz do dyskusji: Spotify rośnie w siłę i stawia na podcasty. 271 mln użytkowników, w górę przychód