SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród pism motoryzacyjnych, tylko „Classic Auto” na plusie

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w maju br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2017 roku zwiększyła się o 6,06 proc. i wyniosła 98 597 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,75 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 48 226 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 34 159 egz. Zmniejszył się o 30,12 proc. - najbardziej w zestawieniu wśród wszystkich pism.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 30 871 egz., po spadku o 3,66 proc.

Podium uzupełnia „Classic Auto” (Stratos Concept), które awansowało z miejsca czwartego. Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 6 619 egz., po wzroście o 9,77 proc. - jedynym w zestawieniu wśród wszystkich tytułów.

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,01 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 11,92 proc.

Wśród miesięczników najwięcej zyskał magazyn „Classic Auto” - było to 11,06 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 22,95 proc., też miało tutaj „Auto-Moto”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród pism motoryzacyjnych, tylko „Classic Auto” na plusie

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Red
Bauer zamknie nierentowne Auto moto? Nieoczekiwanie duży spadek
odpowiedź
User
obserwator
A kto dobiera ilustracje do artykułu? Okładki z ub. roku. Może warto by je aktualizować. Jak oceniacie kwiecień, to w kwietniu każdy z tytułów miał nowa okładkę. Wstyd Autorze - nie wystarczy kopiuj-wklej.
odpowiedź
User
fff
A kto dobiera ilustracje do artykułu? Okładki z ub. roku. Może warto by je aktualizować. Jak oceniacie kwiecień, to w kwietniu każdy z tytułów miał nowa okładkę. Wstyd Autorze - nie wystarczy kopiuj-wklej.


Niestety lenistwo się szerzy, w artykule o wynikach sprzedaży prasy komputerowej to samo.
odpowiedź