Sprzedaż wszystkich magazynów młodzieżowych spadła niemal o połowę. „Bravo” liderem
W I półroczu 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2015 roku wyniosła 63 752 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 42,79 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 41,82 proc. do poziomu 37 645 egz.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 42,36 proc. do 29 549 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 45,87 proc. i wyniosła 24 207 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
ZKDP |
I półrocze |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
135 735 |
63 752 |
63 752 |
179 915 |
111 426 |
111 426 |
Fun Club |
79 113 |
37 645 |
37 645 |
104 945 |
64 707 |
64 707 |
Bravo Girl |
59 971 |
29 549 |
29 549 |
98 268 |
51 264 |
51 264 |
Twist |
59 980 |
24 207 |
24 207 |
95 763 |
44 723 |
44 723 |
W czerwcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszyła się o 46,54 proc. do 56 682 egz. Tytuł ten pozostał jednak nadal liderem segmentu.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Fun Club” (24 603 egz.; spadek o 52,92 proc. - największy w zestawieniu), a na trzecim - „Bravo Girl” (17 470 egz.; - 49 proc.).
ZKDP |
czerwiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
131 652 |
56 682 |
56 682 |
175 589 |
106 023 |
106 023 |
Fun Club |
74 973 |
24 603 |
24 603 |
99 944 |
52 263 |
52 263 |
Bravo Girl |
54 989 |
17 470 |
17 470 |
90 045 |
34 253 |
34 253 |
Twist |
54 996 |
16 173 |
16 173 |
84 982 |
33 350 |
33 350 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż wszystkich magazynów młodzieżowych spadła niemal o połowę. „Bravo” liderem