Stacje sportowe tracą widzów, Polsat Sport liderem
W sierpniu br. prawie wszystkie kanały sportowe miały niższy udział w rynku niż rok wcześniej, a najwięcej stracił mający marginalną widownię ESPN Classic. Swój wynik poprawił jedynie Extreme Sports Channel.
Najpopularniejszym kanałem sportowym był w sierpniu br. - tak jak rok temu - Polsat Sport. Wśród ogółu widzów kanał ten miał średnio 0,72 proc. udziału w rynku, po spadku o 18,8 proc. Na drugiej pozycji, ze spadkiem wynoszącym 41,1 proc., znalazł się Eurosport (miał 0,5 proc. udziału)
Podium zamyka TVP Sport, której udział zmalał jeszcze bardziej, bo o 50,8 proc. do 0,21 proc. Największy spadek zanotował jednak ostatni w zestawieniu ESPN Classic. Jego udział spadł aż o 66,7 proc. do 0,04 proc.
Wzrostem pochwalić się może za to jedynie kanał Extreme Sports Channel, który w maju przeszedł odświeżenie oferty programowej i zmianę oprawy. Udział tej stacji, zajmującej szóste miejsce, wzrósł o ponad połowę (55,6 proc.) do 0,07 proc.
Wszyscy 4+ | ||||
sierpień | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat Sport | 44 104 | 0,884 | 36 938 | 0,718 |
Eurosport | 42 220 | 0,846 | 25 593 | 0,498 |
TVP Sport | 21 309 | 0,427 | 10 790 | 0,210 |
Polsat Sport Extra | 12 696 | 0,254 | 9 541 | 0,185 |
Canal+ Sport | 9 232 | 0,185 | 8 057 | 0,157 |
Extreme Sports | 2 226 | 0,045 | 3 625 | 0,070 |
Eurosport 2 | 2 332 | 0,047 | 2 370 | 0,046 |
Orange Sport Info | - | - | 1 443 | 0,028 |
Polsat Futbol | - | - | 1 383 | 0,027 |
Sportklub | 1 600 | 0,032 | 1 234 | 0,024 |
Canal+ Sport 2 | 1 363 | 0,027 | 868 | 0,017 |
ESPN Classic | 606 | 0,012 | 212 | 0,004 |
Pierwsza trójka wygląda tak samo w grupie komercyjnej 16-49: Polsat Sport z 0,76 proc. udziału (spadek o 11,1 proc.), Eurosport (0,54 proc., spadek o 38,1 proc.) oraz TVP Sport (0,21 proc.), który zanotował największy spadek w zestawieniu, bo wynoszący 45,8 proc.
Wzrost udziału Extreme Sports Channel w tej grupie jest jeszcze większy, bo wynosi 96,6 proc. do 0,12 proc.
Wszyscy 16-49 | ||||
sierpień | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat Sport | 18 549 | 0,854 | 16 525 | 0,759 |
Eurosport | 15 204 | 0,700 | 9 430 | 0,433 |
TVP Sport | 8 500 | 0,391 | 4 622 | 0,212 |
Polsat Sport Extra | 5 327 | 0,245 | 4 447 | 0,204 |
Canal+ Sport | 4 452 | 0,205 | 4 422 | 0,203 |
Extreme Sports | 1 276 | 0,059 | 2 535 | 0,116 |
Eurosport 2 | 1 275 | 0,059 | 1 063 | 0,049 |
Sportklub | 843 | 0,039 | 787 | 0,036 |
Polsat Futbol | - | - | 598 | 0,027 |
Orange Sport Info | - | - | 474 | 0,022 |
Canal+ Sport 2 | 410 | 0,019 | 406 | 0,019 |
ESPN Classic | 209 | 0,010 | 133 | 0,006 |
Najpopularniejszą pozycją w Polsacie Sport w sierpniu br. był mecz siatkarski Memoriału Huberta Wagnera, który obejrzało 112 tys. widzów.
Raport top programów | ||
Polsat Sport | Wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
MEMORIAL H.J. WAGNERA /SIATKOWKA/ | 112 418 | 1,710 |
MECZ TOWARZYSKI SIATKOWKI /TRANSMISJA/ | 73 507 | 1,000 |
STUDIO SPORT | 69 546 | 0,870 |
WORLD GRAND PRIX KOBIET W SIATKOWCE /TRANS. MECZU/ | 67 305 | 1,120 |
BLOK SPONSORSKI | 62 321 | 0,920 |
LIGA EUROPEJSKA UEFA /MECZ PILKI NOZNEJ/ | 46 822 | 0,390 |
LIGA EUROPEJSKA UEFA - ELIMINACJE /MECZ PILKI NOZNEJ/ | 45 842 | 0,710 |
DIAMOND LEAGUE /LEKKOATLETYKA/ | 41 695 | 0,530 |
GALA BOKSU ZAWODOWEGO /SPORT/ | 40 370 | 0,620 |
PORSCHE SUPER CUP /PROG.SPORT.POL./ | 36 737 | 0,330 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Stacje sportowe tracą widzów, Polsat Sport liderem