Strony główne portali tracą odsłony i czas. Onet przed WP, mocno w górę o2.pl
Strony główne najpopularniejszych portali horyzontalnych w ostatnim roku zyskały użytkowników, ale - z wyjątkiem o2.pl - zanotowały mniej odsłon i krótszy czas spędzany na nich przez internautów. Zdecydowanymi liderami są Onet.pl i WP.pl, a kolejne miejsca zajmują Interia.pl, o2.pl i Gazeta.pl.
W lutym br. stronę główną Onetu odwiedziło 8,97 mln internautów, którzy wykonali na niej 699 mln odsłon (w tym 25,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził średnio godzinę i prawie 49 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
„Jedynka” Onetu miała o 855 tys. użytkowników więcej i 197 mln odsłon więcej niż strona główna WP.pl. Osiągnęła też najdłuższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika, wyprzedzając „jedynkę” Gazeta.pl o 16:28 minuty, WP.pl - o 28:13 minuty, a Interia.pl - o 40:29 minuty.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku
Strony główne Onetu i WP.pl mają o ponad dwa razy większy zasięg - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon - niż kolejna w zestawieniu „jedynka” Interii, która zanotowała w lutym 3,96 mln internautów i 229,5 mln odsłon.
Zdecydowanie najmniej odsłon (79,8 mln) i najkrótszy czas na użytkownika (31:52 minuty) osiągnęła strona główna o2.pl. To o prawie dziewięć i cztery razy niższe wyniki od „jedynki” Onetu. Jednocześnie miała o 649 tys. użytkowników więcej niż strona główna Gazeta.pl.
Strony główne portali horyzontalnych w lutym 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
onet.pl | 8 971 091 | 699 035 214 | 25 123 812 | 01:48:58 | 42,04% |
wp.pl | 8 115 862 | 502 398 760 | 18 142 504 | 01:20:45 | 38,03% |
interia.pl | 3 957 328 | 229 509 249 | 7 001 298 | 01:08:29 | 18,54% |
o2.pl | 2 905 506 | 79 852 256 | 4 487 232 | 00:31:52 | 13,61% |
gazeta.pl | 2 256 111 | 125 067 170 | 5 044 444 | 01:32:30 | 10,57% |
Strony główne wszystkich portali przyciągnęły zdecydowanie więcej internautów niż rok wcześniej. I tak Onet zyskał aż 2,14 mln użytkowników (wzrost o 31,4 proc.) a WP.pl - 1,42 mln (21,3 proc. w górę). Procentowo jeszcze większy wzrost zanotowało o2.pl - o 922,4 tys. użytkowników, czyli 46,5 proc. Interia miała o 651,3 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (19,7 proc. w górę), a Gazeta.pl - o 328,7 tys. (17 proc. w górę).
>>> Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl
Jednak pod względem liczby odsłon i średniego czasu tylko strona główna o2.pl osiągnęła wzrosty - w lutym br. miała o 18,1 mln odsłon więcej (29,3 proc. w górę), a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez 2:48 minuty dłużej (9,6 proc. w górę) niż rok wcześniej.
„Jedynki” pozostałych portali zanotowały w tym ujęciu spadki. Onet.pl stracił 15,1 mln odsłon (2,1 proc. w dół), WP.pl - 57,9 mln (10,3 proc. w dół), Interia.pl - 592 tys. (0,3 proc. w dół), a Gazeta.pl - 11,7 mln (8,6 proc. w dół). Na stronie głównej Onetu każdy użytkownik spędził średnio o 54:38 minuty krócej niż rok wcześniej (to spadek o 33,4 proc.). WP.pl zanotowała spadek o 30:49 minuty (czyli o 27,6 proc.), Interia.pl - o 18:58 minuty (21,7 proc. w dół), a Gazeta.pl - o 37:58 minuty (29,1 proc. w dół).
Strony główne portali horyzontalnych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | luty 2014 | luty 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
onet.pl | 8 971 091 | 699 035 214 | 01:48:58 | 6 825 412 | 714 103 059 | 02:43:36 |
wp.pl | 8 115 862 | 502 398 760 | 01:20:45 | 6 691 897 | 560 323 713 | 01:51:34 |
interia.pl | 3 957 328 | 229 509 249 | 01:08:29 | 3 305 991 | 230 101 308 | 01:27:27 |
o2.pl | 2 905 506 | 79 852 256 | 00:31:52 | 1 983 101 | 61 746 418 | 00:29:04 |
gazeta.pl | 2 256 111 | 125 067 170 | 01:32:30 | 1 927 410 | 136 777 844 | 02:10:28 |
W styczniu ub.r. strona główna Onetu miała tylko 72 tys. użytkowników więcej niż WP.pl. Obie strony duże wzrosty zasięgów zanotowały z marca na kwiecień, jednocześnie zaczęła zwiększać się różnica między nimi. W kwietniu wynosiła ona 446 tys. użytkowników, w maju - 605 tys., w czerwcu - 703 tys., a w lipcu 771 tys. Jesienią ub.r. zmalała poniżej 500 tys., ale w lutym br. wyniosła rekordowe 855 tys. użytkowników.
Podobnie wzrosła różnica między liczbą użytkowników stron głównych o2.pl i Gazeta.pl. Od stycznia do marca ub.r. wynosiła tylko 52-55 tys., w kwietniu - 142 tys., a w lipcu - 286 tys. „Jedynka” o2.pl mocno zyskała na zasięgu z sierpnia na wrzesień - z 2,5 do 2,97 mln użytkowników, a w kolejnych miesiącach notowała ponad 3 mln. Dzięki temu powiększyła przewagę nad Gazeta.pl do 655-760 tys. użytkowników.
Strona główna Interii rekordowe zasięgi zanotowała w kwietniu ub.r. i styczniu br. - odpowiednio 4,1 i 4,06 mln użytkowników. W pozostałych miesiącach odwiedzało ją 3,8-3,9 mln internautów, a w I kwartale ub.r. - 3,3-3,6 mln.
Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki wszystkich stron głównych w ciągu ostatniego roku
1 2
Dołącz do dyskusji: Strony główne portali tracą odsłony i czas. Onet przed WP, mocno w górę o2.pl