„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytanymi tytułami
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od maja do października 2015 roku sięgało 21,67 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,80 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,94 proc. respondentów (spadek o 0,45 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazł się jeszcze tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), który awansował z czwartej lokaty. Jego czytanie w okresie od maja do października br. zadeklarowało 10,54 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,63 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,60 proc. czytelników, czyli o 0,98 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,18 proc. do 4,94 proc.
Tygodniki 15-75 |
maj 2015 : październik 2015 |
maj 2014 : październik 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
21,67% |
23,47% |
Życie na Gorąco |
13,94% |
14,39% |
Angora |
10,54% |
9,91% |
Chwila dla Ciebie |
10,47% |
11,18% |
Newsweek |
7,60% |
6,62% |
Auto Świat |
5,61% |
5,49% |
Wprost |
4,94% |
5,18% |
To & Owo |
4,58% |
4,29% |
Twoje Imperium |
4,35% |
4,31% |
Polityka |
3,97% |
4,01% |
Na Żywo |
3,93% |
3,84% |
Gość Niedzielny |
3,60% |
4,00% |
Takie jest Życie |
3,21% |
- |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,41% |
2,97% |
Motor |
2,39% |
2,49% |
Rewia |
2,17% |
2,59% |
W Sieci |
2,06% |
1,38% |
Świat & Ludzie |
1,90% |
2,03% |
Dobry Tydzień |
1,12% |
- |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,55% |
0,49% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,44% |
0,48% |
Tygodnik Siedlecki |
0,35% |
0,59% |
W grupie 16-59 lat liderem w fali maj - październik 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 1,77 pkt. proc. do 21,31 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,40 proc.; w dół o 0,48 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,88 proc.; + 1,02 pkt. proc.).
Tygodniki 16-59 |
maj 2015 : październik 2015 |
maj 2014 : październik 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
21,31% |
23,08% |
Życie na Gorąco |
12,40% |
12,88% |
Angora |
10,88% |
9,86% |
Chwila dla Ciebie |
9,14% |
10,38% |
Newsweek |
8,39% |
7,13% |
Auto Świat |
6,60% |
6,30% |
Wprost |
5,17% |
5,24% |
To & Owo |
4,50% |
4,26% |
Twoje Imperium |
3,88% |
3,71% |
Polityka |
3,88% |
3,68% |
Na Żywo |
3,43% |
3,62% |
Motor |
2,74% |
2,63% |
Takie jest Życie |
2,67% |
- |
Gość Niedzielny |
2,59% |
3,27% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,36% |
2,73% |
Rewia |
1,94% |
2,16% |
W Sieci |
1,94% |
1,31% |
Świat & Ludzie |
1,63% |
1,76% |
Dobry Tydzień |
0,71% |
- |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,45% |
0,49% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,39% |
0,50% |
Tygodnik Siedlecki |
0,34% |
0,57% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od maja do października br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11 proc. respondentów, czyli o 0,75 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 10,51 proc. do 10,05 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Jego czytelnictwo jednak zmalało o 0,52 pkt. proc. i wyniosło 7,97 proc.
Dwutygodniki 15-75 |
maj 2015 : październik 2015 |
maj 2014 : październik 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
11,00% |
11,75% |
Pani Domu |
10,05% |
10,51% |
Naj |
7,97% |
8,49% |
Tina |
7,96% |
9,22% |
Viva |
7,58% |
7,66% |
Gala |
6,60% |
7,05% |
Z Życia Wzięte |
6,11% |
6,10% |
Party Życie Gwiazd |
5,81% |
5,85% |
Tele Świat |
4,21% |
4,17% |
Show |
3,61% |
3,68% |
Świat Seriali |
2,95% |
2,84% |
Takie jest Życie |
2,68% |
3,60% |
Sukcesy i Porażki |
2,44% |
2,59% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
1,81% |
1,79% |
Super TV |
1,79% |
1,59% |
Relaks |
1,73% |
1,58% |
Bravo Sport |
1,63% |
1,71% |
Bravo |
1,57% |
1,99% |
Tele Max |
1,36% |
1,15% |
TV14 |
1,02% |
1,33% |
Grazia |
0,88% |
1,05% |
Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 0,88 pkt. proc. do 9,73 proc.
Dwutygodniki 16-59 |
maj 2015 : październik 2015 |
maj 2014 : październik 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
9,73% |
10,61% |
Pani Domu |
9,39% |
9,94% |
Viva |
8,38% |
8,18% |
Naj |
7,98% |
8,36% |
Tina |
7,73% |
8,76% |
Gala |
7,29% |
7,53% |
Party Życie Gwiazd |
6,50% |
6,42% |
Z Życia Wzięte |
5,17% |
5,66% |
Show |
4,20% |
4,16% |
Tele Świat |
4,15% |
4,19% |
Świat Seriali |
2,94% |
2,90% |
Takie jest Życie |
2,34% |
3,37% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,11% |
2,07% |
Sukcesy i Porażki |
1,88% |
2,50% |
Bravo Sport |
1,85% |
1,78% |
Super TV |
1,73% |
1,54% |
Bravo |
1,68% |
1,98% |
Relaks |
1,45% |
1,38% |
Tele Max |
1,20% |
1,04% |
Grazia |
1,01% |
1,15% |
TV14 |
0,94% |
1,19% |
Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja 2014 do października 2014 roku na losowej próbie 19 372 przypadków oraz od maja 2015 do października 2015 roku na losowej próbie 9 991 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 428 i 7 833 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W maju i październiku 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, w okresie od czerwca do września 2015 roku - dwutygodnik „Takie jest Życie”, a od czerwca do października 2015 roku - dwutygodnik „Grazia”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytanymi tytułami