Tok FM i Vox FM dużo więcej reklam, RMF FM z wyższym wzrostem od Radia ZET (TOP10)
Przez trzy kwartały br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam 5,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost przychodów z reklam zanotowały w tym okresie Tok FM, Vox FM i RMF Classic.
W okresie od stycznia do września br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w radiu ponad 4,7 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje radio RMF FM, które na reklamach w omawianym okresie zarobiło 1,37 mld zł, zwiększając przychody w skali roku o 5,8 proc. Reklamodawcy wydali na antenie tej rozgłośni więcej niż w trzech pozostałych ogólnopolskich stacjach łącznie (Radiu Zet, Programach I i III Polskiego Radia).
RMF FM jest nie tylko liderem słuchalności w ogólnopolskim rynku radiowym, ale również najpopularniejszą wśród słuchaczy rozgłośnią wybieraną w dni powszednie w godzinach porannych.
Drugie miejsce w zestawieniu najlepiej zarabiających reklam zajmuje Radio ZET, którego przychody w 9 miesiącach br. wyniosły 794,3 mln zł, jedynie 0,6 proc. więcej w skali roku.
Trzecia lokata należy z kolei do Programu III Polskiego Radia. W tej rozgłośni marketerzy na reklamy wydali 289,3 mln zł, czyli 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Pozostałe miejsca w zestawieniu TOP 10 największych pod względem wpływów z reklam rozgłośni zajmują: Program I Polskiego Radia – 159,3 mln zł (wzrost o 32 proc.), Tok FM – 127,3 mln zł (wzrost o 47 proc.), Vox FM – 105,6 mln zł (wzrost o 248 proc.), Złote Przeboje Poznań – 59,8 mln zł (wzrost o 2 proc.), RMF Classic – 59 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), Eska Warszawa – 58,6 mln zł (wzrost o 4,7 proc.) i Eska Poznań – 54,9 mln zł (wzrost o 6,6 proc.).
Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IX 2016 |
I-IX 2017 |
zmiana proc. |
RMF FM |
1 294 669 680 zł |
1 369 792 125 zł |
5,8 |
Radio ZET |
789 351 300 zł |
794 309 660 zł |
0,6 |
Program III Polskiego Radia |
276 459 120 zł |
289 326 390 zł |
4,7 |
Program I Polskiego Radia |
154 365 290 zł |
159 270 820 zł |
3,2 |
TOK FM |
86 638 107 zł |
127 329 743 zł |
47 |
VOX FM |
84 568 070 zł |
105 573 660 zł |
24,8 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań |
58 594 057 zł |
59 758 819 zł |
2 |
RMF Classic |
51 580 648 zł |
59 011 690 zł |
14,4 |
ESKA Warszawa |
55 915 390 zł |
58 568 170 zł |
4,7 |
ESKA Poznań |
51 474 736 zł |
54 870 316 zł |
6,6 |
Razem |
4 453 004 113 zł |
4 705 998 442 zł |
5,7 |
Dołącz do dyskusji: Tok FM i Vox FM dużo więcej reklam, RMF FM z wyższym wzrostem od Radia ZET (TOP10)