SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Trudne chwile dla reklamy telewizyjnej

Bieżący i przyszły rok będzie trudny dla telewizji jako mediumreklamowego.

Według firmy badawczej Screen Digest, tegoroczny wzrost wydatkówna telewizyjną reklamę będzie niższy od wzrostu gospodarczego iwyniesie tylko 1,9 procenta w Europie oraz 1,5 procenta w USA -informuje serwis Marketing Charts.

Z drugiej strony reklama telewizyjna zyska dzięki kluczowymtegorocznym wydarzeniom, jakimi będą igrzyska olimpijskie,Pikarskie Mistrzostwa Europy i wybory prezydenckie w USA.Zneutralizują one skutki spowolnienia gospodarczego, ale efekt tenbędzie tymczasowy. Szczególnie będzie to widoczne w USA, gdzie jużw 2009 roku dochody z telewizyjnej reklamy zanotują 2-procentowyspadek.

W szerszej perspektywie, Screen Digest szacuje, że wzrostdochodów na całym rynku reklamy w latach 2008 - 2012 wyniesie 3,6procenta w Europie i 3,7 procenta w USA. Dużo wyższy wzrostzostanie zanotowany w latach 2011 - 2012 (5 procent w Europie, 6procent w USA), głównie dzięki podniesieniu się gospodarki pobieżącym i przyszłym roku.

Według Screen Digest, większość wzrostu na rynku reklamyzostanie uzyskana także dzięki internetowi, w przypadku któregodochody będą do 2012 roku rosły rocznie średnio o 17 procent.

źródło: Marketing Charts

Dołącz do dyskusji: Trudne chwile dla reklamy telewizyjnej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl