SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP promuje szerszą grupę docelową. „16-49 to anachronizm”

Telewizja Polska od lutego br. prowadzi sprzedaż pakietów reklamowych w grupie wiekowej 16-59 lat. - Trzymanie się ustalonej prawie dwie dekady temu grupy „komercyjnej” kończącej się na 49 roku życia jest w najlepszym razie nieusprawiedliwionym anachronizmem - podaje TVP.

Grupa komercyjna 16-49 lat w sprzedaży reklam stosowana jest w Polsce od lat 90.  i była dotąd powszechnie przyjmowana przez niemal cały rynek. Jednak zdaniem Telewizji Polskiej, obecnie powinno się poszerzyć tę grupę o dojrzalszych widzów w wieku od 50 do 59 lat.

- Osób w  tym wieku coraz więcej, są one bez porównania bardziej zamożne, a przede wszystkim ich stosunek do życia, a w szczególności potrzeby konsumenckie praktycznie nie różnią się od cech typowych dla osób o dekadę młodszych - informuje w komunikacie biuro prasowe TVP.

TVP podkreśla, że w ubiegłym roku średni wiek Polaka wynosił 37 lat, a konsumentów powyżej 50. roku życia było ok. 36 proc., czyli w sumie 13,8 mln . Spółka powołuje się na raport 4P research mix „Polski konsument 50+”, który prognozuje, że za 15 lat przeciętny Polak będzie już  53-latkiem, a osoby w wieku 50+ (16 mln Polaków) będą stanowili 44 proc. ogółu.

>>> TVP1 liderem oglądalności w I kwartale, zyskała tylko TV Puls

Badania instytutu GfK pokazują, że zamożność osób po pięćdziesiątce w ciągu ostatniej dekady wyraźnie  wzrosła. Ogólna siła nabywcza osoby w wieku 15-49 w 2013 roku wynosiła ok. 24,8 tys. zł, zaś osoby w wieku 50-59 już 32,6 tys. zł. Z kolei potencjał konsumencki ludzi między 15. a 59. rokiem życia wynosił w ub.r. w sumie 658 mld zł, a w grupie 15-49 lat było to zdecydowanie mniej, bo 473 mld zł.

Opierając się na danych 4P research TVP argumentuje też m.in., że w 2007 roku pracowało zawodowo 23 proc. ludzi w wieku między 50 a 59 lat, a w 2013 roku już 31 proc. Obecnie 50 proc. z nich uprawia sport - w 2007 roku było to tylko 27 proc. TVP podkreśla również, iż szersze grupy komercyjne stosowane są już zagranicą, m.in. w Niemczech (14-59 lat), Włoszech (15-64 lat), Hiszpanii (16-54 lat) czy Czechach (15-54).

>>> TVP1 i TVP2 ostro w dół w marcu, TVN przed Polsatem w grupie komercyjnej

TVP zapewnia, że rynek zaakceptował już stosowaną przez nią nową grupę rozliczeniową. - Nasi klienci mieli z początku sporo pytań, na które sukcesywnie odpowiadaliśmy, także z wykorzystaniem przedstawionych powyżej argumentów. Ani razu nie spotkaliśmy się z odmową wykorzystania tej grupy do rozliczeń - czytamy w komunikacie Telewizji Polskiej.

Dołącz do dyskusji: TVP promuje szerszą grupę docelową. „16-49 to anachronizm”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Korespondent z Zamku Wildstein
Śmiechu warte. TVP ustawodawca, TVP teoretyk rynku. Tylko o telewizji pojęcia nie ma żadnego. Nieoglądalność TVP w tym roku osiągnie wyniki jednocyfrowe w obu grupach. W 16-49 jest jednocyfrowy. Rynek nie potrzebuje politycznie manipulowanej propagandy TVP. Glamdzianie kolesiów od glamdziania.
odpowiedź
User
Paw
Bardzo dobrze, 49 lat to śmiechu warta bariera?
odpowiedź
User
co by tu jeszcze spieprzyć?
przegrywamy z zasady. im bardziej przegrywamy, tym gorzej dla zasad.
odpowiedź