Tylko 210 tys. widzów „Pegaza”. TVP1 przegrała z konkurencją
Reaktywowany magazyn kulturalny „Pegaz” oglądało średnio 212 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania misyjnego formatu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 1,32 mln zł.
„Pegaz” na antenie TVP1 pokazywany był w środy zwykle około godz. 22.40, w okresie od 2 marca do 8 czerwca br. Średnia widownia audycji wyniosła zaledwie 212 tys. osób, co przełożyło się na 2,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął odcinek z 1 czerwca, który śledziło średnio 287 tys. widzów, a jego udział w rynku wyniósł 5,85 proc. Pokazany był on jednak godzinę później, niż zwykle.
Trzy topowe odcinki audycji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
|||
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR% |
01-06-2016 |
23:46:45 |
00:26:19 |
286 607 |
5,85% |
02-03-2016 |
22:40:49 |
23:21:28 |
282 251 |
3,15% |
25-05-2016 |
21:30:42 |
22:09:51 |
256 597 |
2,05% |
TVP1 w paśmie nadawania programu „Pegaz” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajęła TVP2 z udziałem na poziomie 12,47 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi był TVN (9,27 proc.; też filmy), a trzeci - Polsat (7,94 proc.; gł. „Pamiętniki z wakacji”).
Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był tutaj TVN, a dalej uplasowały się: Dwójka, Polsat i Jedynka.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP2 |
1 196 177 |
12,47% |
483 060 |
11,17% |
TVN |
889 467 |
9,27% |
502 808 |
11,63% |
Polsat |
761 732 |
7,94% |
459 470 |
10,62% |
TVP1 - Pegaz |
211 611 |
2,21% |
84 326 |
1,95% |
Wpływy reklamowe wokół emisji premierowych odcinków audycji wyniosły 1,32 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Program „Pegaz” poświęcony jest kulturze i sztuce. W każdym odcinku przedstawiane są informacje kulturalne, przegląd premier oraz recenzje nowości wydawniczych i muzycznych. Prowadzący - Agnieszka Szydłowska i Marek Horodniczy - rozmawiają z gośćmi na tematy związane m.in. ze sztuką, antropologią kulturową czy problemami cywilizacyjnymi.
Program z czasem zyskał opiekuna merytorycznego (została nim Barbara Schabowska z Programu II Polskiego Radia), a nadzór nad produkcją odcinków przejęła TVP Kultura.
Prezes TVP Jacek Kurski jest zadowolony z poziomu merytorycznego magazynu, ale na chwilę obecną nie wiadomo, czy Jedynka będzie kontynuować audycję. Centrum Informacji Telewizji Polskiej poinformowało nas, że w chwili obecnej trwają prace nad jesienną ramówką, a ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.
„Pegaz” w przeszłości emitowany był w TVP1 w latach 1959-2004, a potem magazyn został przywrócony na kilka miesięcy w 2009 roku.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Dołącz do dyskusji: Tylko 210 tys. widzów „Pegaza”. TVP1 przegrała z konkurencją