Ulotka promocji internetowej Matcomu wprowadza w błąd
Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającej ulotcereklamującej dostęp do internetu zapewniany przez firmę Matcomwprowadzanie odbiorców w błąd. Instytucja uznała, że przekazpowinien zostać uzupełniony o dodatkowe informacje.
Protest, który wpłynął do Komisji Etyki Reklamy, dotyczył ulotkireklamującej dostęp do internetu świadczony przez firmę Matcom.Operator zachęcał do skorzystania ze swojej oferty za pomocąsloganu "abonament 9 PLN, umowa na 6 miesięcy, 3 miesiące gratis!".Jeden z odbiorców reklamy zauważył, że "za 9zł prędkość jestpraktycznie żadna i obowiązuje podpisanie umowy na 36 miesięcy;umowę na 6 miesięcy można podpisać tylko w przypadku bardzowysokiego abonamentu i niemałej opłaty początkowej".
Na podstawie skargi przekazowi postawiono zarzuty wprowadzaniaodbiorców w błąd przez nadużycie ich zaufania i wykorzystanieniewiedzy. Firma Matcom argumentowała, że "na ulotce widnieją opcjedo wyboru przez klienta - jest więc nonsensem, żeby traktować owerozwiązania łącznie", dodając, że "większość odbiorców traktujeofertę rozdzielnie", a "informacje przekazywane za pomocą uloteknie mają wpływu na decyzję beneficjenta dot. samego zakupuproduktu, co najwyżej mogą skłonić go do wykonania telefonupodanego na ulotce celem zasięgnięcia dodatkowych informacji".Firma zaznaczyła jednocześnie, że przekaz promocyjny nie stanowioficjalnego cennika jej usług.
Komisja Etyki Reklamy oceniła jednak, że ulotka z hasłem"abonament 9 PLN, umowa na 6 miesięcy, 3 miesiące gratis!"wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ przy umowie na 6 miesięcy niemożna kupić usługi w podanej cenie, a przekaz promocyjny niezawiera żadnego odsyłacza do dalszych informacji o ofercie,ukrywając tym samym jej prawdziwe warunki. Instytucja uznała, żeslogan powinien zostać uzupełniony np. o gwiazdkę, a do podanego naulotce numeru infolinii musi być dołączona informacja o koszciepołączenia. Komisja Etyki Reklamy oceniła, że w obecnej formieprzekaz narusza kodeks branżowy, sugerując wprowadzenie wnajbliższym czasie zaproponowanych zmian.
Dołącz do dyskusji: Ulotka promocji internetowej Matcomu wprowadza w błąd