UPC: najszybciej rośnie telefonia, telewizja cyfrowa ma 210 tys. klientów więcej niż analog
W 2012 roku firma UPC Polska zanotowała niewielki spadek całkowitej liczby abonentów. Najbardziej - aż o 25 proc. - wzrosła liczba klientów usługi telefonii stacjonarnej. Z kolei telewizja cyfrowa ma już ponad 210 tys. abonentów więcej od analogowej.
Łączna liczba abonentów UPC Polska na koniec 2012 roku wyniosła 1,472 mln, co oznacza spadek względem końca 2011 roku o 1,7 proc. Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią cały czas klienci usługi telewizyjnej, których na koniec ub.r. było 1,302 mln. To jednak mniej o 3,78 proc. niż rok wcześniej.
W 2012 można było obserwować dalsze przechodzenie użytkowników telewizji analogowej do oferty cyfrowej. Na koniec grudnia 2012 roku UPC Polska obsługiwała 756,3 tys. abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 130,2 tys., czyli o 20,8 proc.) oraz 546 tys. telewizji analogowej (spadek o 181,3 tys., czyli o 24,93 proc.).
Z kolei z szerokopasmowego internetu UPC korzystało 854,7 tys. abonentów, co oznacza wzrost o o 78,9 tys. klientów (10,7 proc.). Firma świadczy usługi internetowe w oparciu o własną sieć NGA. Najbardziej relatywnie, bo o 25,68 proc., wzrosła liczba klientów telefonii stacjonarnej. Na koniec ub.r. operator miał już 459 tys. takich abonentów (rok wcześniej było ich o 93,8 tys. mniej).
Łącznie klienci UPC Polska na dzień 31 grudnia ub.r. korzystali z 2,616 mln usług.
Dołącz do dyskusji: UPC: najszybciej rośnie telefonia, telewizja cyfrowa ma 210 tys. klientów więcej niż analog