SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Uważam Rze” liderem, traci “Polityka” i “Newsweek”

“Uważam Rze” miał najwyższą sprzedaż w segmencie tygodników opinii w lipcu br. Większość tytułów zakończyła siódmy miesiąc br. na minusie, najwięcej stracił “Przekrój”. Zyskały za to “Gość Niedzielny”, “Gazeta Polska” i “Wprost”.

Sprzedaż ogółem tygodnika “Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica) w lipcu br. wyniosła 136 660 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję utrzymała “Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż spadła o 6,16 proc. W lipcu br. sprzedała się ona w nakładzie 134 219 tys. egz.

Na trzecie miejsce z drugiego spadł “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), którego sprzedaż wzrosła o 1,11 proc. do 133 973 egz.

Na największym minusie lipiec zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 20 proc. do 33 501 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.

ZKDP lipiec
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. płatne razem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. płatne razem
Uważam Rze 252920 136660 136924 - - -
Polityka 191250 134219 134219 190145 143038 143038
Gość Niedzielny 201854 133973 134252 200122 132451 132652
Newsweek 169254 104167 116083 184607 107467 113341
Wprost 177750 103542 125880 170685 92560 106810
Gazeta Polska 136091 65744 66919 91988 60590 61131
Przekrój 73000 33501 39306 85000 41452 47262
Przegląd 60950 23096 23096 68100 24270 24270
Tygodnik Powszechny 37638 16273 19921 38461 17434 19875
Przewodnik Katolicki 40005 3132 25178 40010 3225 27616

 

Porównując dane z lipca br. do danych z czerwca br. widać, że większość tygodników zanotowało wzrost sprzedaży.

ZKDP 2011
lipiec czerwiec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. płatne razem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. płatne razem
Uważam Rze 252920 136660 136924 260326 131436 131657
Polityka 191250 134219 134219 188872 130438 130438
Gość Niedzielny 201854 133973 134252 201440 129636 129964
Newsweek 169254 104167 116083 184727 105706 112136
Wprost 177750 103542 125880 177000 95185 116564
Gazeta Polska 136091 65744 66919 136394 65636 66858
Przekrój 73000 33501 39306 70000 31614 37424
Przegląd 60950 23096 23096 60963 21256 21256
Tygodnik Powszechny 37638 16273 19921 39621 16701 21388
Przewodnik Katolicki 40005 3132 25178 40005 3102 25085


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w lipcu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 0,5 proc. i wyniosła 375 150 proc.  

ZKDP lipiec
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. płatne razem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. płatne razem
Tygodnik Angora 521109 375150 375150 519395 376390 376390
Forum 30040 15761 15761 30161 17086 17086
 
ZKDP 2011
lipiec czerwiec
Tytuł Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. płatne razem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Rozpow. płatne razem
Tygodnik Angora 521109 375150 375150 517775 351359 351359
Forum 30040 15761 15761 31830 17662 17662

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: “Uważam Rze” liderem, traci “Polityka” i “Newsweek”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dziwne
Dlaczego Uwarzam Rze ma taki duży nakład w porównaniu np. z Polityką mającą taką samą sprzedaż?

0 0
odpowiedź
User
Jeszcze dziwniejsze
Dlaczego Wprost ma tak dużą różnicę między rozpowszechnianiem płatnym razem a sprzedażą ogółem? Czyżby dzięki tysiącom egzemplarzy wciskanym na siłę w aptekach?
0 0
odpowiedź
User
s
Bo jak tygodnik ma czytelników od czasów wczesnego Gierka (albo i lepiej), to może sobie sprzedawac 70% nakładu. Uważam Rze jest ciągle jeszcze nową gazetą.
0 0
odpowiedź