SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Uważam Rze” ze sprzedażą powyżej 123 tys. egz.

Średnia sprzedaż pierwszych wydań tygodnika “Uważam Rze” przekroczyła 123 tys. egz. - Jesteśmy bardzo zadowoleni, nie spodziewaliśmy się takiego wyniku - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Lisicki, redaktor naczelny tytułu.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, pierwszy numer “Uważam Rze” (Presspublica), który ukazał się 7 lutego br. w cenie promocyjnej 1,90 zł, sprzedał się w liczbie 82 600 egz, kolejny miał sprzedaż na poziomie 111 500 egz., a trzeci zanotował wynik wynoszący 130 800 egz. To dane ostateczne, które wydawca przekazał do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. 

W kolejnych tygodniach sprzedaż pisma dalej rosła z wydania na wydanie. Według prognoz spółki, czwarty numer miał już sprzedaż wynoszącą 132 tys. egz., piąty rozszedł się w nakładzie 137 tys. egz., a szósty, który ukazał się na błyszczącym papierze, w mniejszym formacie i w cenie podwyższonej do 2,90 zł, zanotował rekordowy wynik na poziomie 147 tys. egz.

Sprzedaż “Uważam Rze” - dane własne wydawcy
Numer Data ukazania się Nakład Sprzedaż
Wirtualnemedia.pl: dane ostateczne
1 7 lutego 2011 200 tys. 82 600
2 14 lutego 2011 217 tys. 111 500
3 21 lutego 2011 240 tys. 130 800
Wirtualnemedia.pl: prognozy
4 28 lutego 2011 253 tys. 132 tys.
5 7 marca 2011 283 tys. 137 tys.
6 14 marca 2011 336 tys. 147 tys.


- To prognozy konserwatywne, wyniki te na pewno nie będą niższe, a mogą być wyższe
 - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Lisicki, redaktor naczelny "Uważam Rze". - Jeśli sprzedaż utrzyma się na takim poziomie, w jakim rozszedł się ostatni numer, to będziemy albo liderem albo wiceliderem segmentu tygodników opinii - dodaje.

“Uważam Rze” oceniane na 3+ - ANALIZA tylko w portalu Wirtualnemedia.pl

Z danych ZKDP wynika bowiem, że w styczniu br. sprzedaż ogółem liderującego segmentowi “Gościa Niedzielnego” wyniosła 147 159 egz., a zajmującej drugie miejsce “Polityki” - 145 500 egz.  Będący na trzeciej pozycji “Wprost” miał już znacznie słabszy wynik (115 779 egz., zobacz pełne dane).

Presspublica przed startem tygodnika zakładała, iż “Uważam Rze” będzie się sprzedawać w nakładzie 50 tys. egz. Spółka rozpoczyna rozmowy z domami mediowymi, które mają zachęcić je do zamieszczania reklam w tytule - dotychczas w magazynie prawie ich nie było, poza autopromocją "Rzeczpospolitej". - Znając wyniki patrzę na to wyjątkowo optymistycznie - mówi Lisicki.

Wraz ze wzrostem sprzedaży rósł też nakład pisma - z 200 tys. egz. pierwszego numeru do 348 tys. - w takiej liczbie egz. ukazał się siódmy numer, który obecnie jest w sprzedaży. Ostatecznie nakład on się ustabilizować na poziomie około dwa razy wyższym od sprzedaży. Tytuł na razie dalej ukazywać się będzie w cenie 2,90 zł.

“Uważam Rze” to pismo określane przez wydawcą jako "konserwatywno - liberalny głos w debacie publicznej". Zastępcą redaktora naczelnego tygodnika jest Michał Karnowski, a publikują w nim m.in. Rafał Ziemkiewicz, Piotr Zaremba, Robert Mazurek, Piotr Semka, Bronisław Wildstein i Igor Janke.

Dołącz do dyskusji: “Uważam Rze” ze sprzedażą powyżej 123 tys. egz.

85 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dudzon
Brawo, tak trzymać!.
0 0
odpowiedź
User
tym
Ciekawe co bedzie jak przestana byc dwa razy tansi od innych tygodnikow i skonczy sie kasa na promocje. Sukcesik sie natychmiast skonczy.
0 0
odpowiedź
User
pesymista
Brawo! Brawo! Brawo!
i tylko ciekawi komu czytelnika zabrali a może tak jak kiedyś Neewswek znaleźli miejsce dla siebie?
0 0
odpowiedź