SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2009 roku wartość badań opinii i rynku w Polsce wyniosła 621 mln zł

Na badania opinii i rynku wydano w ubiegłym roku w Polsce ponad 621 mln zł – wynika z szacunków OFBOR-u. Oznacza to spadek o 16 mln zł w porównaniu z 2008 rokiem.

621 mln zł, które przeznaczono w 2008 roku na badania opinii i rynku w Polsce, to o 3,5 proc. mniej niż w 2008 roku, kiedy wartość branży – szacowana przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku – wyniosła 637 mln zł (więcej). Natomiast obroty 20 objętych audytem firm należących do OFBOR-u wyniosły 515 ml zł, co oznacza spadek o 0,7 proc. w stosunku do 2008 roku.

– Badania rynku są dziedziną wrażliwą na fluktuacje gospodarki, a wiele zleceń trafia do Polski z Europy Zachodniej, gdzie portfel zamówień badawczych w ubiegłym roku zmniejszył się od kilku do kilkunastu procent w zależności od kraju – komentuje Janusz Durlik, prezes OFBOR-u. – Przez dużą część roku obserwowaliśmy pewne zamrożenie budżetów badawczych, późną jesienią – eksplozję zamówień, natomiast część projektów musiała czekać na realizację do stycznia i lutego, co nieco zamazało obraz wyniku finansowego agencji badawczych w kryzysowym roku 2009 – dodaje.

Dołącz do dyskusji: W 2009 roku wartość badań opinii i rynku w Polsce wyniosła 621 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl