W 2016 roku Netflix podwoi liczbę własnych seriali, szykuje 10 filmów fabularnych
Serwis Netflix planuje zaoferować w 2016 roku 31 oryginalnych seriali, prawie dwa razy więcej niż obecnie. Platforma przygotowuje też 10 filmów pełnometrażowych oraz 30 produkcji dla młodszej widowni, natomiast nie jest zainteresowana tematyką sportową ani informacyjną.
O planach dotyczących rozwoju własnych treści przez Netflixa poinformował Ted Sarandos, szef ds. oferty serwisu podczas wystąpienia na konferencji UBS Media.
Według zapowiedzi Sarandosa w 2016 r. w ofercie Netflixa znajdzie się w sumie 31 oryginalnych seriali wyprodukowanych przez serwis. To będzie oznaczało niemal podwojenie obecnej biblioteki, w której znajduje się 16 własnych seriali Netflixa. - Tu nie chodzi tylko o liczby - zastrzegł Sarandos. - To będzie towar wysokiej jakości, taki, który nasi widzowie naprawdę chcą oglądać.
Dyrektor Netflixa zdradził również, że na serialach nie skończy się przyszłoroczna oferta tej platformy. W przygotowaniu jest bowiem 10 filmów fabularnych, 30 seriali i programów przeznaczonych dla młodszych widzów, 12 dokumentów oraz 10 widowisk rozrywkowych.
Wzrost programowej ekspansji Netflixa ma wynikać z jednej strony z chęci przyciągnięcia oryginalnymi treściami nowych użytkowników platformy, z drugiej zaś z coraz większych trudności, jakie serwis napotyka w zdobywaniu licencji na zewnętrzne produkcje. Konkurencyjne stacje telewizyjne oraz dostawcy usług streamingowych nie chcą bowiem wzmacniać dodatkowo i tak silnej już pozycji Netflixa na rynku.
Na konferencji Sarandos potwierdził też niedawne słowa Reeda Hastingsa, CEO Netflixa, który stwierdził, że na tej platformie nie pojawią się nigdy programy informacyjne, bo są one wymierającym formatem telewizyjnym. Z tą opinią nie zgodzili się pytani przez Wirtualnemedia.pl dziennikarze i menedżerowie polskich dzienników telewizyjnych.
Sarandos podkreślił, że do oferty Netflixa, podobnie jak treści informacyjne, nie trafią także transmisje z wydarzeń sportowych. - Gdybyśmy mogli zaoferować w tym segmencie coś oryginalnego, na przykład własną ligę, wówczas mogłaby to być interesująca propozycja - wyjaśnił Sarandos. - Jednak w obowiązującym obecnie modelu zarówno sport, jak i wiadomości zupełnie nas nie interesują.
Dołącz do dyskusji: W 2016 roku Netflix podwoi liczbę własnych seriali, szykuje 10 filmów fabularnych