W lutowym cenniku TVN reklamy droższe o 14 proc.
W cenniku reklamowym TVN na luty ceny spotów są średnio o 14,3 tys. zł wyższe niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamę przy „Faktach”.
W lutowym cenniku TVN reklama przy „Faktach” kosztuje 39,4 tys. zł (wszystkie stawki według cennika netto dla spotów 30-sekundowych) przy emisji w dzień powszedni, a 36,5 tys. zł – w weekendy. Rok wcześniej za taki spot trzeba było zapłacić 34,3 tys. zł (emisja w dzień powszedni), 34,6 tys. zł (sobota) lub 35,7 tys. zł (niedziela).
Nieco mniej zdrożały reklamy w bloku przed serwisem sportowym. Obecnie za emisję o tej porze trzeba zapłacić od 31,5 tys. zł (dni powszednie) do 32,6 tys. zł (weekendy), podczas gdy w cenniku z lutego ub.r. koszt wyświetlenia takiego spotu wynosił od 29,5 do 30,8 tys. zł.
Z kolei reklama przed prognozą pogody kosztuje w nowym cenniku od 27,7 tys. zł (dni powszednie) do 28,5 tys. zł (soboty i niedziele). O ile rok wcześniej za emisję od poniedziałku do piątku trzeba było zapłacić 1,6 tys. zł mniej, o tyle w niedzielę cena minimalnie spadła – o 400 zł.
W skali roku wyraźnie zdrożały natomiast reklamy przy serialu „Na Wspólnej”, emitowanym od poniedziałku do czwartku po 20:00. Za spot w jednym z dwóch pierwszych bloków reklamowych trzeba zapłacić 38 tys. zł (8 tys. więcej niż w lutym ub.r.), a za spot w trzecim bloku – 29,6 tys. zł (3 tys. więcej). Z kolei najdroższe reklamy przy „W-11 wydziale śledczym” kosztują obecnie 34 i 38,3 tys. zł – przy emisji w poniedziałek lub wtorek.
Nieco tańsze są reklamy przy filmach z piątkowego cyklu „Superkino” – kosztują maksymalnie 16,1 tys. zł. Natomiast za spot przy emitowanej od niedawna telenoweli „Prosto w serce” trzeba zapłacić najwyżej 20,2 tys. zł. Z kolei reklamy przy show "Wipeout – Wymiatacze", który TVN będzie pokazywać od połowy lutego w niedziele o 18:00 (więcej o programie), kosztują od 14,2 do 18,6 tys. zł.
Ogółem średnia cena reklamy w lutowej ofercie TVN wynosi 10,99 tys. zł, co oznacza wzrost o 14,3 proc. w porównaniu z lutym ub.r. Przeciętny koszt GRP w grupie 16-49 to obecnie 3,3 tys. zł, czyli dokładnie o 160 zł więcej niż rok temu.
Biuro reklamy TVN sprzedaż lutowej oferty rozpoczęło we wtorek.
Dołącz do dyskusji: W lutowym cenniku TVN reklamy droższe o 14 proc.