W telewizji sponsorzy sportu zyskali w kwietniu 112 mln zł
Wartość medialna marek eksponowanych w polskich stacjach telewizyjnych podczas programów sportowych wyniosła w kwietniu 112 mln zł - wynika z badania Pentagon Research. Najwięcej zyskały na tym marki Warka i Plus.
W kwietniu loga sponsorów pojawiały się w 815
programach sportowych emitowanych w polskiej telewizji, które
obejrzało łącznie 543 mln widzów. Firmy wspierające zawodników i
drużyny zaoszczędziły dzięki temu 112 mln zł na wydatkach
reklamowych. Największą wartość medialną - prawie 52 mln zł -
osiągnęły programy o piłce nożnej, w których loga sponsorów
pojawiały się ponad 26 tys. razy. Więcej ekspozycji znaków
graficznych firm - ponad 29 tys. - zanotowano podczas transmisji z
siatkówki mężczyzn, ale ich ekwiwalent reklamowy wyniósł tylko 13
mln zł.
Wybrane firmy wspierające Formułę 1 zaoszczędziły
dzięki telewizyjnym transmisjom wyścigów 12 mln zł (3,8 tys.
ekspozycji), a sponsorzy siatkówki kobiet - 6,5 mln zł (21 tys.
ekspozycji). Natomiast wartość medialna marek eksponowanych podczas
programów o żużlu wyniosła 5,7 mln zł.
Najwięcej dzięki telewizyjnym programom sportowym zyskały w
kwietniu pod względem promocji marki Warka i Plus, a nieco mniej -
Ekstraklasa, Adidas i Petronas. Z kolei w pierwszych czterech
miesiącach bieżącego roku jedna czwarta wartości medialnej zyskanej
przez wszystkich sponsorów sportu przypadła brandom należącym do
spółek z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Z ponad 70 mln zł
tych zysków reklamowych 31,7 proc. osiągnął Polkomtel, 26,8 proc. -
Grupa Lotos, a 11,4 proc. - PKO BP.
Badanie efektywności telewizyjnego sponsoringu
sportowego zostało zrealizowane przez Pentagon
Research w następujących stacjach: TVP1, TVP2, TVP3 pasmo
wspólne, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsat, Polsat Sport i
TV4. Analiza objęła wszystkie programy sportowe (w tym serwisy
informacyjne), w których pokazywane są imprezy odbywające się w
Polsce z udziałem polskich sportowców, a wartość medialną
ekspozycji marek obliczono na podstawie CPT poszczególnych stacji i
średniej oglądalności konkretnych programów.
Dołącz do dyskusji: W telewizji sponsorzy sportu zyskali w kwietniu 112 mln zł