Wzrost na rynku reklamy outdoor
Pod względem wzrostu wydatków reklamowych, w ciągu najbliższychkilku lata reklama zewnętrzna będzie rozwijać się wolniej tylko odreklamy internetowej.
W latach 2006 - 2011 wydatki na amerykańskim rynku reklamyoutdoor zwiększą się z 6,8 do 10,2 miliarda dolarów - prognozujeeMarketer. W przypadku reklamy online wydatki te wzrosną z 16,9 do42 miliardów dolarów.
Zdaniem analityków eMarketera, podczas gdy innym tradycyjnymsektorom reklamy trudno jest przystosować się do potrzeb corazbardziej rozdrobnionych grup odbiorców i zmieniających się nawykówkonsumpcji mediów, reklama zewnętrzna właśnie dzięki tym czynnikomzyskuje. W tym sektorze coraz częściej korzysta się z nowychtechnologii, przez co przekaz jest bardziej skuteczny.
Przykładem jest tutaj zewnętrzna reklama wideo, zwana równieżnarrowcastingiem, która jest największym elementem tzw."alternatywnej" reklamy outdoor. Według eMarketera, wydatki na tegotypu reklamę w latach 2007 - 2011 wzrosną z 1,26 do 2,25 miliardadolarów.
Innym czynnikiem, który wpływa na szybki rozwój reklamyzewnętrznej, jest fakt, że Amerykanie coraz więcej czasu spędzająpoza swoimi domami. Z badania firmy Veronis Suhler Stevensonwynika, że mieszkańcy USA spędzają obecnie dwa razy więcej czasupoza domem niż przed 30 laty.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Wzrost na rynku reklamy outdoor