XLVI Super Bowl z rekordową oglądalnością, także w Polsce (wideo)
Średnio 111,3 miliona Amerykanów obejrzało niedzielny finał rozgrywek ligi footballu amerykańskiego NFL. Jeszcze większą oglądalność miał występ Madonny w przerwie XLVI Super Bowl.
Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że pokazywany na antenie telewizji NBC XLVI Super Bowl miał o 300 tys. widzów większą oglądalność niż zeszłoroczny finał, który emitowała stacja Fox (więcej na ten temat). Tym samym zanotował on rekordowy wynik w historii transmisji z tego wydarzenia, a jednocześnie zyskał status najpopularniejszej telewizyjnej relacji w historii USA.
Jeszcze więcej, bo średnio 114 milionów widzów, obejrzało kilkunastominutowy koncert Madonny w przerwie XLVI Super Bowl (więcej na ten temat).
>>> Super Bowl XLVI - zobacz wszystkie reklamy (wideo)
Wzrost oglądalności Super Bowl jest notowany z roku na rok nieprzerwanie od siedmiu lat.
Oglądalność Super Bowl w ostatnich latach (w nawiasach stacja, która pokazywała finał):
2012 - 111.3 mln (NBC)
2011 - 111.0 mln (Fox)
2010 - 106.5 mln (CBS)
2009 - 98.7 mln (NBC)
2008 - 97.4 mln (Fox)
2007 - 93.2 mln (CBS)
2006 - 90.7 mln (ABC)
2005 - 86.1 mln (Fox)
2004 - 89.8 mln (CBS)
2003 - 88.6 mln (ABC)
2002 - 86.8 mln (Fox).
W Polsce relacje z Super Bowl pokazały Polsat Sport i ESPN America. Według danych Nielsen Audience Measurement w Polsacie Sport wydarzenie to zobaczyło prawie 20 tys. widzów, to o 5 tys. więcej niż w 2011.
Dołącz do dyskusji: XLVI Super Bowl z rekordową oglądalnością, także w Polsce (wideo)