YouTube kończy z półminutowymi reklamami odtwarzanymi w całości, zapowiada skuteczniejsze formaty
Google zapowiedział, że od 2018 roku z YouTube’a znikną 30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Zamiast nich reklamodawcy otrzymają ofertę nowych, krótszych formatów, które mają być bardziej skuteczne i mniej irytujące dla odbiorców.
Swoją nową strategię dotyczącą segmentu reklam na YouTube Google zapowiedział w komunikacie dla serwisu Campaign zaznaczając jednocześnie, że zmiany zostaną wprowadzone od 2018 r.
Według planu w przyszłości z YT znikną pojawiające się przed filmikami trwające 30 sekund reklamy, których użytkownik nie może skrócić ani pominąć.
W komunikacie Google nie przyznaje wprost, że 30-sekundowe filmy reklamowe pozbawione możliwości ich pominięcia to format, który często irytuje użytkowników chcących szybko dotrzeć do właściwych treści w serwisie. Zamiast tego koncern zapowiada, że zaoferuje reklamodawcom lepsze rozwiązania, które w nowy sposób pozwolą na reklamowanie produktów i skuteczniej zaangażują odbiorców.
Pierwszym z formatów mają być reklamy typu Bumper Ads – trwające kilka sekund spoty pozwalające na budowę zwartego, dynamicznego przekazu. Ich testowanie rozpoczęto na platformie w 2015 r. Google zapowiada też, że od 2018 r. w ręce reklamodawców trafią promocyjne filmy trwające ok. 20 sekund.
Google potwierdza też, że nadal będzie oferował reklamy, które użytkownik może wyłączyć po kilku pierwszych sekundach.
Dołącz do dyskusji: YouTube kończy z półminutowymi reklamami odtwarzanymi w całości, zapowiada skuteczniejsze formaty