YouTube wprowadza reklamy wideo
Firma Google potwierdziła, że w należącym do niej serwisie YouTubewprowadzone zostały reklamy wideo.
Lider na rynku wyszukiwarek twierdzi, że dzięki opracowanemusystemowi, reklamy wideo w YouTube będą tak dyskretne i tak niezakłócające oglądania klipów jak to jest tylko możliwe.
Zamiast dodawać reklamy przed lub po zakończeniu danego klipu,YouTube wprowadził animowane, półprzeźroczyste banery, pojawiającesię na dole wyświetlanego filmiku - informuje agencja Reuters. Takareklama pojawia się po 15 sekundach od momentu, w którym użytkownikrozpoczął oglądanie klipu. Jeśli nie zdecyduje się on na niąkliknąć baner po 10 sekundach zniknie. Natomiast jeśli kliknie wnią, oglądany klip zostanie zatrzymany i rozpocznie się odtwarzaniereklamy wideo. Po jej zakończeniu internauta będzie mógł obejrzećdalszą część pierwotnego filmiku.
Google poinformowało, że na tego typu promocję zdecydowało sięjuż 50 reklamodawców, w tym takie firmy jak Warner Music, NewsCorp., 20th Century Fox i New Line Cinema.
Według firmy badawczej eMarketer, amerykański rynekinternetowych reklam wideo ma w ciągu najbliższych czterech latczterokrotnie zyskać na wartości i sięgnąć poziomu 4,3 miliardadolarów.
Dołącz do dyskusji: YouTube wprowadza reklamy wideo