SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Za mały ekran główną przeszkodą w częstszym kupowaniu poprzez urządzenia mobilne

Dla wielu konsumentów ekran mobilnego urządzenia jest zbyt mały, aby z większą częstotliwością za jego pomocą dokonywać zakupów. Wolą w tym celu korzystać z komputera stacjonarnego.

W ramach badania przeprowadzonego w marcu 2015 roku przez Economist Intelligence Unit (EIU) respondentów poproszono o wskazanie trzech głównych powodów, dla których nie dokonują częściej zakupów poprzez urządzenia mobilne. Ponad połowa (51 proc.) odpowiedziała, że po prostu wolą w tym celu korzystać z peceta, a blisko 1/3 stwierdziła, że obawia się o prywatność (32 proc.) oraz bezpieczeństwo (31 proc.) swoich danych.

Ponadto dla 28 proc. pytanych korzystanie z mobilnych witryn sprzedawców w celu dokonania zakupu jest zbyt trudne, a kolejne 17 proc. to samo powiedziało o ich mobilnych aplikacjach. Niektórzy badani zwyczajnie preferują zakupy w tradycyjnym sklepie (14 proc.), a inni postrzegają kupowanie mobilne jako zajmujące za dużo czasu (21 proc.) oraz zbyt impulsywne (8 proc.).

Rozmiar ekranu jest głównym powodem, dla którego użytkownicy mobilnych urządzeń nie wykorzystują ich częściej do wyszukiwania produktów i usług. 63 proc. badanych stwierdziło, że nie robią tego z uwagi na zbyt małą przekątną wyświetlacza.

Poza tym dla 39 proc. respondentów wyszukiwanie tego rodzaju informacji z wykorzystaniem urządzenia mobilnego jest niewygodne, 31 proc. wskazało na zbyt wolny internet, a 24 proc. na problemy z zapisywaniem wyników wyszukiwania. Badani mają też trudności z udostępnianiem wyszukiwanych informacji na inne mobilne urządzenia (15 proc.) oraz znajomym i rodzinie (8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Za mały ekran główną przeszkodą w częstszym kupowaniu poprzez urządzenia mobilne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl